Hur ska jag träna för att få grova lår vid ryggproblem?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur ska jag träna för att få grova lår vid ryggproblem?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #106196
    #1082608

    Jag har konstaterat diskbrock och kan på grund av det inte ha så stora vikter på stången längre när jag kör knäböj. Nu undrar jag hur nödvändigt det egentligen är att köra tungt för att få upp volymen på låren typ 4 till 6 reps med mycket vikt på stången. Kan man inte få upp volymen genom att t ex istället köra 10 till 20 reps knäböj med betydligt lättare vikt fast mycket strikt?

    Jag kan således köra knäböj men tyvärr inte längre med stora vikter. Så nu undrar jag således kort hur jag ska träna för att få upp volym på låren utan att använda mig av större vikter? Finns det överhuvudtaget någon möjlighet att få upp volymen med lättare vikter med ett större repsantal?

    Tacksam för råd.

    #1082634
    Periskopet wrote:
    Jag har konstaterat diskbrock och kan på grund av det inte ha så stora vikter på stången längre när jag kör knäböj. Nu undrar jag hur nödvändigt det egentligen är att köra tungt för att få upp volymen på låren typ 4 till 6 reps med mycket vikt på stången. Kan man inte få upp volymen genom att t ex istället köra 10 till 20 reps knäböj med betydligt lättare vikt fast mycket strikt?

    Jag kan således köra knäböj men tyvärr inte längre med stora vikter. Så nu undrar jag således kort hur jag ska träna för att få upp volym på låren utan att använda mig av större vikter? Finns det överhuvudtaget någon möjlighet att få upp volymen med lättare vikter med ett större repsantal?

    Tacksam för råd.

    Skaffa ett harneskbälte som läggs om höften och stå på en hög plattform fäst tunga vikter i bältet och kör djupa böj.

    #1082659

    Du kan prova pre-exhaustion principen. Du kör benspark först, sedan benpress och knäböj sist i träningspasset. På så sätt slipper du tränar med tunga vikter i knäböj. Alternativt prova german volume training.

    http://www.strengthsensei.com/introduction-to-the-german-volume-training/

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.