Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2014-08-06
Inlägg 5

Jag har konstaterat diskbrock och kan på grund av det inte ha så stora vikter på stången längre när jag kör knäböj. Nu undrar jag hur nödvändigt det egentligen är att köra tungt för att få upp volymen på låren typ 4 till 6 reps med mycket vikt på stången. Kan man inte få upp volymen genom att t ex istället köra 10 till 20 reps knäböj med betydligt lättare vikt fast mycket strikt?

Jag kan således köra knäböj men tyvärr inte längre med stora vikter. Så nu undrar jag således kort hur jag ska träna för att få upp volym på låren utan att använda mig av större vikter? Finns det överhuvudtaget någon möjlighet att få upp volymen med lättare vikter med ett större repsantal?

Tacksam för råd.

Arne Persson
Titel
Registrerad 2005-10-07
Inlägg 3 303

Periskopet skrev:
Jag har konstaterat diskbrock och kan på grund av det inte ha så stora vikter på stången längre när jag kör knäböj. Nu undrar jag hur nödvändigt det egentligen är att köra tungt för att få upp volymen på låren typ 4 till 6 reps med mycket vikt på stången. Kan man inte få upp volymen genom att t ex istället köra 10 till 20 reps knäböj med betydligt lättare vikt fast mycket strikt?

Jag kan således köra knäböj men tyvärr inte längre med stora vikter. Så nu undrar jag således kort hur jag ska träna för att få upp volym på låren utan att använda mig av större vikter? Finns det överhuvudtaget någon möjlighet att få upp volymen med lättare vikter med ett större repsantal?

Tacksam för råd.


Skaffa ett harneskbälte som läggs om höften och stå på en hög plattform fäst tunga vikter i bältet och kör djupa böj.

aubrey
Titel
Registrerad 2014-11-24
Inlägg 1

Du kan prova pre-exhaustion principen. Du kör benspark först, sedan benpress och knäböj sist i träningspasset. På så sätt slipper du tränar med tunga vikter i knäböj. Alternativt prova german volume training.

http://www.strengthsensei.com/introduction-to-the-german-volume-training/

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 2 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017