Nybörjare har träningsverk länge.

Home Forums Allmänt om gymträning Nybörjare har träningsverk länge.

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #106430
    #1082856

    Hej! Jag har börjat att träna på gym för typ en månad sen. Jag har lite frågor om min träning. Jag har märkt att jag får träningsverk som håller i sig upp till 5 dagar ibland och jag blir lite orolig för jag hörde någon stans att det brukar ta 48 timmar för de stora muskelgrupperna att återhämta sig. Varför tar det så lång tid för mig? Kan det vara att jag inte får i mig tillräckligt med näring eller bara att jag är ovan? Ska jag vänta tills träningsverken har gått över innan jag tränar samma muskel igen eller kan jag träna den innan? Jag tränar tre gånger i veckan men vill börja med 4. Jag brukar försöka att göra runt 8 reps. Jag har gjort en del kroppsviktsträning i lite mer än ett år och har gått upp nästan tio kilo under året. Jag vet dock inte hur mycket av det som är på grund av att jag är 17 och i puberteten och då växer ju alla:)

    Förlåt om jag har gjort något fel. Det är första gången jag är på forumet.

    #1082873

    Hej! Det låter konstigt, jag skulle behöva ställa några inledande frågor:

    1. Hur mycket väger du?
    2. Äter du en bra frukost, lunch och middag?
    3. Hur tränar du när du är på gymmet?
    4. Ger du din kropp minst en vilodag mellan träningspassen?

    För övrigt så räcker 3 träningspass i veckan alldeles utmärkt så länge du tränar rätt. Kan ge dig lite tips när jag har fått svar på de första frågorna :)

    Mvh,
    GetRipped.se

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.