Tränat i 7år, dags för förändring?

Home Forums Allmänt om gymträning Tränat i 7år, dags för förändring?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #106198
    #1082610

    Hej kära BODY medlemmar!

    Jag har, med lite bakgrundsinformation, kontinuerligt tränat i 7år nu och känner att jag inte får ut det maximala ur min träning. Jag känner helt enkelt att jag kan ge mer än vad jag gör idag, trots otroligt svettiga och jobbiga pass. Min stora passion är träning, men jag är ganska långt ifrån den kropp jag vill uppnå. Min kroppstyp är ektomorf vilket innebär att jag har otroligt svårt att lägga på mig muskler och fett. Jag väger cirka 69kg och är 185cm lång med ett BF på 10%.

    Jag har tänkt att lägga upp ett nytt träningschema och vill gärna ha er feedback på detta. Jag vet att det är ett tjatigt ämne, men skulle verkligen uppskatta ett era synpunkter.

    Dag 1: Bröst, Axlar & Triceps
    Dag 2: Ben, Vader & Kondition
    Dag 3: Rygg, Biceps, Mage
    Dag 4: Vila
    Dag 5: Bröst, Axlar & Triceps
    Dag 6: Ben, Vader & Kondition
    Dag 7: Rygg, Biceps, Mage

    Jag tänkte köra detta schema på 3 veckor med 8-10 reps, och varva med en tung vecka på 4-6 reps.

    Frågan är om detta schema låter vettigt? 6 dagar per vecka kan verka mycket, men det känns som att jag klarar av det.

    Tack för alla svar! :up: Har ni frågor är jag mer än gärna villig att svara på dessa!

    #1082611

    Styrketräning och kondition separat är optimalt. Kondition på morgon och styrka på kvällen eller tvärtom.

    Hela axlarna på dag 1 och 5 eller enbart framsida och utsida? I detta schemat skulle jag kört baksidan av axlarna med ryggen.

    Överträning eller inte svarar du bäst på själv. Känn efter, säger kroppen ifrån lyssna. Tar du mindre vikter än förra gången (ibland har man dåliga dagar) så kanske det är dags att låta kroppen vila mer.

    För att lägga på dig mer ät mer. Går du inte upp äter du för lite (såvida du inte lider av någon sällsynt sjukdom som påverkar din metabolism eller energiupptag.).

    #1082612

    Tack för ditt svar Vincent. Baksida axlar inkluderat i ryggpasset låter väldigt vettigt, grymt bra tips! Det jämnar även ut tiden under träningspassen fördelat på veckan.Angående kondition har jag tyvärr aldrig tid att separera detta då mina dagar är fullspäckade, så tyvärr måste det bli i samband med träningspasset. :up:

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.