Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2009-02-04
Inlägg 116

Hej kära BODY medlemmar!

Jag har, med lite bakgrundsinformation, kontinuerligt tränat i 7år nu och känner att jag inte får ut det maximala ur min träning. Jag känner helt enkelt att jag kan ge mer än vad jag gör idag, trots otroligt svettiga och jobbiga pass. Min stora passion är träning, men jag är ganska långt ifrån den kropp jag vill uppnå. Min kroppstyp är ektomorf vilket innebär att jag har otroligt svårt att lägga på mig muskler och fett. Jag väger cirka 69kg och är 185cm lång med ett BF på 10%.

Jag har tänkt att lägga upp ett nytt träningschema och vill gärna ha er feedback på detta. Jag vet att det är ett tjatigt ämne, men skulle verkligen uppskatta ett era synpunkter.

Dag 1: Bröst, Axlar & Triceps
Dag 2: Ben, Vader & Kondition
Dag 3: Rygg, Biceps, Mage
Dag 4: Vila
Dag 5: Bröst, Axlar & Triceps
Dag 6: Ben, Vader & Kondition
Dag 7: Rygg, Biceps, Mage

Jag tänkte köra detta schema på 3 veckor med 8-10 reps, och varva med en tung vecka på 4-6 reps.

Frågan är om detta schema låter vettigt? 6 dagar per vecka kan verka mycket, men det känns som att jag klarar av det.

Tack för alla svar! :up: Har ni frågor är jag mer än gärna villig att svara på dessa!

Vincent94
Titel
Registrerad 2012-11-06
Inlägg 282

Styrketräning och kondition separat är optimalt. Kondition på morgon och styrka på kvällen eller tvärtom.

Hela axlarna på dag 1 och 5 eller enbart framsida och utsida? I detta schemat skulle jag kört baksidan av axlarna med ryggen.

Överträning eller inte svarar du bäst på själv. Känn efter, säger kroppen ifrån lyssna. Tar du mindre vikter än förra gången (ibland har man dåliga dagar) så kanske det är dags att låta kroppen vila mer.

För att lägga på dig mer ät mer. Går du inte upp äter du för lite (såvida du inte lider av någon sällsynt sjukdom som påverkar din metabolism eller energiupptag.).

Titel
Registrerad 2009-02-04
Inlägg 116

Tack för ditt svar Vincent. Baksida axlar inkluderat i ryggpasset låter väldigt vettigt, grymt bra tips! Det jämnar även ut tiden under träningspassen fördelat på veckan.Angående kondition har jag tyvärr aldrig tid att separera detta då mina dagar är fullspäckade, så tyvärr måste det bli i samband med träningspasset. :up:

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016