Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2014-12-22
Inlägg 1

Hej på er alla!

Så här ligger det till, har slagit vad om att jag ska gå ner 10kg innan Juni 2015.
Det borde inte vara världens svåraste uppgift endast motivationen som sätter stopp.

Hur som helst så är jag amatör med det mesta vad träning på gym heter och behöver råd. Nu när jag ändå ska träna under denna perioden så tänkte jag göra det mer seriöst men behöver hjälp.

+ Träningschema, ben,armar, axlar, triceps osv. Hur, hur ofta? Jag har 15 dagar ledigt varje månad att nyttja.
+ Mat, vad kan man äta mer än: proteinpulver, ägg, nötfärs, lättkvarg, kycklingfile, aminosyror, broccoli? hur mycket?

Vad kan man förvänta sig för förändring, muskler byggs ju knappast på 20 veckor... ligger uppskattningsvis på ca 12-15kg till helt "platt" mage.

Alla tips tas tacksamt emot :)

GetRipped.SE
Titel
Registrerad 2015-01-12
Inlägg 13

Hej yamaha!

Det bör absolut inte vara något problem så länge du äter bra mat och håller dig till ett träningsschema som är rätt för det du vill åstadkomma.

Muskler kan absolut byggas mer än väl på 20 veckor, skulle du vara intresserad av detta eller vill du bara gå ner i vikt?

Själv skulle jag satsa på att köra på en träningsrutin där du både kan gå ner i vikt och bygga muskler och bli starkare.

Tre snabba frågor först bara så jag kan hjälpa dig så bra som möjligt:

1. Hur mycket väger du idag?

2. Hur gammal är du?

3. Har du tränat tidigare/tränar idag? Och i så fall vad?

Mvh,
GetRipped.se

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017