BODY juli 2011: Håll fysiken sommarhet – 100 packade sidor!

Home Forums BODY Magazine BODY juli 2011: Håll fysiken sommarhet – 100 packade sidor!

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #51238
    #123609

    [https://www.body.se/tidningar/body/324 Juliutgåvan av BODY 2011 (#324)] finns ute i butik mellan 28 juni och 26 juli.

    Quote:
    Ur innehållet:

    • Unik smaktest! 86 proteinpulver testade!
    • Ge din fysik en omgång: Testa Olympiska Lyft
    • Toppa formen! Så gör du för att lyckas!
    • Vägen till mer muskler: Komplett program!
    • Föredömet Fredrik: Vi pumpar axlar och triceps med Fredrik Spång
    • Byggarbuffé: Smarrig mat för en snygg sommar
    • Fitness Framtid: Nybörjaren Josefin Magnusson skiner mer än de flesta
    • HARDCORE: Ryggträning med CBB-glänsaren Chris Harnell

    På omslaget: Tito Raymond & Sara Nyberg
    Foto: Pavel Ythjall & Seth Janson

    [https://www.body.se/tidningar/body/324 [img=https://www.body.se/media/puffar/BODY_324_forum.png]]

    #123610

    Bra nummer och då tänker jag främst på OL-artikeln! Mycket välkommet! Bartollartikeln var också inspirerande, synd bara att träningsfrekvensen ska vara så extrem på ett dito upplägg.

    #123611

    EN fråga till Gudiol som skrev OL-artikeln: Hur tycker du att progressionen bör se ut om man följer programmet som lagts upp i slutet av artikeln?

    #123612
    Allan wrote:
    EN fråga till Gudiol som skrev OL-artikeln: Hur tycker du att progressionen bör se ut om man följer programmet som lagts upp i slutet av artikeln?

    Jacob är just nu i Australien, så det kan ta lite tid innan du får svar misstänker jag. Men jag vidarebefordrar din fråga:)

    #123613

    Tackar ödmjukast.

    #123614

    Bump!

    #123615
    Allan wrote:
    Bump!

    Nu är han hemma igen, så nu får han svara tycker jag;) Ska gå på honom igen!

    #123616
    Allan wrote:
    EN fråga till Gudiol som skrev OL-artikeln: Hur tycker du att progressionen bör se ut om man följer programmet som lagts upp i slutet av artikeln?

    Hallå Allan!
    En progression beror på vad man har för mål. Tränar man det som komplement behöver man inte ändra det så värst mycket någon gång. Om man ändrar är det mest för variation och det skulle då kunna vara typ en höjning av vikterna med 5 % efter 3 veckor samtidigt som man minskar antalet lite repetitioner på de medelhöga vikterna i ryck och vändning samt de höga vikterna i böj.

    Om man tränar för att bli bra på ryck och vändning har man vanligen toppningsperioder där man går ner på ännu fler singlar och tyngre vikter. Målet är att vara så stark som möjligt till en tävling och/eller att försöka höja sitt personbästa. Denna toppningsvecka vara som längst 2 veckor och efter det går man ner och tränar mer kring 70-85 % igen. Om målet är att bli en bra tyngdlyftare så kommer man dessutom att ändra i programmer och lägga in olika komplements övningar beroende på vilken del av lyften som behöver förändras.

    #123617

    Tack för infon!

    Har sedan en tid lagt in ryck och vändningar som startövning på mina pass. Dels för att öka min explosivitet och jag märker också att det förbättrat mina andra lyft.

    Vad jag förstått så bör man alltså inte gå över en intensitet på 85% RM om man som jag kör det som komplement?

    #123618

    Ursäkta sent svar igen. Hur tunga vikter man kör med beror lite på ens mål. De flesta har målet att öka explosiviteten precis som du och då är det bättre att köra på de något lättare vikterna och inte gå upp emot 90-100 % eftersom tekniken blir lite lidande och effektutvecklingen minskar.

    #123619

    Ok. Tack för svaret, detta programmet ska följas iaf för Ryck och Frivändningar!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.