Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2007-03-12
Inlägg 150

Jag laddade ner appen igår och fyllde i medlemsnummer osv - men var är senaste numret av tidningen? Det är ju det numret som är mest intressant att bläddra i, resten är ju "bara" arkiv.

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

Hägar the Horrible skrev:
Jag laddade ner appen igår och fyllde i medlemsnummer osv - men var är senaste numret av tidningen? Det är ju det numret som är mest intressant att bläddra i, resten är ju "bara" arkiv.

Senaste utgåvan av BODY Magazine kom ut i butik den 20 december, det är den med Carina Isaksson på omslaget: http://www.body.se/tidningar/body/330

Ser du inte den utgåvan? Om så, kan du logga in på Pressdatas kundtjänstsidor med ditt prenumerationsnummer och din postort och kontrollera att din prenumeration gäller/är aktiv: https://www.kundservice.net/index.aspx?Login=BOD

Titel
Registrerad 2006-05-10
Inlägg 81

Hej!
Laddade ner appen för android igår. Nummer 1 för 2012 finns tillgänglig i appen. Papperstidningen nr 2 för 2012 kom med posten igår men finns inte i appen... och ja jag har en aktiv prenumeration.

Mycket bra iniativ med appen för övrigt.

//Micke

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

mickeg skrev:
Hej!
Laddade ner appen för android igår. Nummer 1 för 2012 finns tillgänglig i appen. Papperstidningen nr 2 för 2012 kom med posten igår men finns inte i appen... och ja jag har en aktiv prenumeration.

Mycket bra iniativ med appen för övrigt.

//Micke

BODY 2/2012 kommer ut i handeln idag, och den digitala versionen bör finnas tillgänglig inom kort. Jag kollar med backend-supporten och återkommer.

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

Ok, lite feedback inkom precis.

Med lite kvickt arbete från alla inblandade ska nog den nya utgåvan kunna komma online i appen/paperton.com/på prenumeranters Paperton-konton inom kort. På förlaget hade vi missat att BODY skulle komma ut tisdagen den 24 och var därför sena i överföringen till Paperton.

Vi ber om ursäkt för detta, rutinerna sträcks nu upp.

stenis
Titel
Registrerad 2006-02-26
Inlägg 729

En liten fråga till dig Magnus angående er nya app, hade ni inte kunnat ha ett litet "demo" som man skulle kunna tanka ned gratis? Inget stort demo utan bara några sidor av någon gammal utgåva, bara så att man kan se hur tidningen ser ut, speciellt för oss med iPhone's. Jag är nämligen lite sugen på att fixa en sådan prenumeration till iphonen men det vore kul om man kunde få ett demo där man kunde orientera sig med "zoom in" osv. för att se om det är värt att skaffa till telefonen eller om man kanske behöver en surfplatta.

Bara en tanke! :)

ps. Grymt initiativ med appen för övrigt :) ds.

Mvh

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

stenis skrev:
En liten fråga till dig Magnus angående er nya app, hade ni inte kunnat ha ett litet "demo" som man skulle kunna tanka ned gratis? Inget stort demo utan bara några sidor av någon gammal utgåva, bara så att man kan se hur tidningen ser ut, speciellt för oss med iPhone's. Jag är nämligen lite sugen på att fixa en sådan prenumeration till iphonen men det vore kul om man kunde få ett demo där man kunde orientera sig med "zoom in" osv. för att se om det är värt att skaffa till telefonen eller om man kanske behöver en surfplatta.

Jag framför förslaget till backend här på förlaget, de är i ständig kommunikation med producenten av appen. Jag hoppas det ska vara möjligt. Tills vidare kan jag göra lite skärmdumpar av hur det ser ut på min iPhone 3GS. Återkommer om detta.

Notera att det inte bara är på Android- och IOS-enheter man får tillgång till "sina" utgåvor. De är även tillgängliga i webbläsare (på Mac/PC). Här är ett par skärmdumpar:

Oinzoomad på en 3840x1200 pixlars skärm (två 1920x1200 bredvid varandra som drivs av min MacBook Air):

[img=https://img.skitch.com/20120124-cgg1pe5x34fxiktbnfex61gsta.preview.jpg]
Click for large view - Uploaded with Skitch

Max inzoomad på en 3840x1200 pixlars skärm:

[img=https://img.skitch.com/20120110-nb2wk5kkwshpbr1c2yeqgr5333.preview.jpg]
Click for large view - Uploaded with Skitch

Klicka för en beskärd bild på uppslaget i webbläsaren oinzoomat:

[img=http://body.se/media/forum/uppslag_beskart.jpg]

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

stenis skrev:

En äldre utgåva (september 2008) är nu väg att tankas upp till Paperton, och ska kosta gratis.
En demoversion av vad man får digitalt då man köper en utgåva eller en prenumeration således.

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

Sökningsfunktionen i appen på iOS/Android är nu uppdaterad, och fungerar för att hitta ord och fraser i utgåvorna.
Se nedan för exempel (sökning på Kreatin, Schwarzenegger och Superset):

Bild

Bild

Bild

Titel
Registrerad 2006-05-10
Inlägg 81

Magnus Branzén skrev:
Ok, lite feedback inkom precis.

Med lite kvickt arbete från alla inblandade ska nog den nya utgåvan kunna komma online i appen/paperton.com/på prenumeranters Paperton-konton inom kort. På förlaget hade vi missat att BODY skulle komma ut tisdagen den 24 och var därför sena i överföringen till Paperton.

Vi ber om ursäkt för detta, rutinerna sträcks nu upp.

Hej igen!
Tror rutinerna får sträckas upp ytterligare. :) Idag kom papperstidningen (skulle den verkligen komma idag?) men utgåvan i appen lös med sin frånvaro...

//MG

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

mickeg skrev:
Hej igen!
Tror rutinerna får sträckas upp ytterligare. :) Idag kom papperstidningen (skulle den verkligen komma idag?) men utgåvan i appen lös med sin frånvaro...

//MG

http://www.body.se/artiklar/nyheter/20120109/body-magazine-nyss-godkand-som-egen-app

Citat:
Q: Varför finns tidningen inte i min digitala app trots att jag redan fått den tryckta tidningen med posten?

A: Den digitala utgåvan publiceras samma dag som tidningen finns tillgänglig i butik.
På grund av postgången är det vanligt att prenumeranter fått den fysiska tidningen före utgivningsdatumet.

Titel
Registrerad 2006-05-10
Inlägg 81

Magnus Branzén skrev:
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20120109/body-magazine-nyss-godkand-som-egen-app

Men oj och varför?
Behöva vänta fem dagar på att läsa den digitalt? Det här numret kommer ut den 21 februari och jag har redan fått det. Jag vill ju kunna spara tidningen inplastad hädanefter. Vem vet, gamla utgåvor kanske blir lika värdefulla som första numret av Kalle Anka?

//MG

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

mickeg skrev:
Men oj och varför?
Behöva vänta fem dagar på att läsa den digitalt? Det här numret kommer ut den 21 februari och jag har redan fått det. Jag vill ju kunna spara tidningen inplastad hädanefter. Vem vet, gamla utgåvor kanske blir lika värdefulla som första numret av Kalle Anka?

//MG

I dagsläget blir digitala utgåvor av tidningen tillgänglig för alla vid samma tillfälle, och det är först dagen då tidningen kommer ut i handeln. Om en framtida utgåva av appen kan kan komma att kunna särskilja helårsprenumeranter och ge dem tillgång tidigare vågar jag inte sia om, men det verkar vara det du önskar. Så jag får vidarebefordra det till digitala avdelningen som önskemål...

stenis
Titel
Registrerad 2006-02-26
Inlägg 729

Magnus Branzén skrev:
En äldre utgåva (september 2008) är nu väg att tankas upp till Paperton, och ska kosta gratis.
En demoversion av vad man får digitalt då man köper en utgåva eller en prenumeration således.

Ledsen för att jag missat detta inlägg du skrivit. :) Såg på hemsidan nu att ni lyckats fått upp en gammal utgåva som man kan testa, kanon! :up:

Mvh

Titel
Registrerad 2006-05-10
Inlägg 81

Hej!
Appen borde uppdateras för högupplösta skärmar för Android. Det går knappt att zooma text på en Samsung Galaxy note 10.1 2014.

//MG

Titel
Registrerad 2006-05-10
Inlägg 81

Och varför dyker inte tidningen upp längre i Bodyappen eller i Paperton?

//MG

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

mickeg skrev:
Hej!
Appen borde uppdateras för högupplösta skärmar för Android. Det går knappt att zooma text på en Samsung Galaxy note 10.1 2014.

//MG

Jag har sett det på min androidläsplatta också och framfört samma påpekande till vår utvecklingsavdelning.

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

mickeg skrev:
Och varför dyker inte tidningen upp längre i Bodyappen eller i Paperton?

//MG

Från första början kördes några utvalda Egmont Tidskrifter-titlar på Qiozk-plattformen och några på Paperton-plattformen för att testa möjligheterna med digital publicering.

Strax innan årsskiftet gick man all in. majoriteten av förlagets tidningar finns nu även digitalt via en och samma plattform. Det gör dock att BODY inte längre publiceras i vår gamla app samt i Paperton.

body.se/etidning finns instruktioner om hur man hämtar den nya appen samt aktiverar den digitala prenumeration.

Titel
Registrerad 2006-05-10
Inlägg 81

Hej Magnus!
Tack för info om lösenordet. Det stämde det du skrev. Men den nya appen är i ju i princip oanvändbar... det går inte att bläddra sida för sida utan man måste bläddra med listen längst ned. Sidorna är också i ett landskapsläge som visar två sidor åt gången. Vill man sedan läsa en sida får man zooma för varje sida och som jag skrev förut i en högupplöst skärm är det begränsad zoom även i en den nya appen. Dessutom har sidorna en otrevlig tendens att hoppa om man zoomar Tillbaka till ritbordet är väl mitt förslag...

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

mickeg skrev:
Hej Magnus!
Tack för info om lösenordet. Det stämde det du skrev. Men den nya appen är i ju i princip oanvändbar... det går inte att bläddra sida för sida utan man måste bläddra med listen längst ned. Sidorna är också i ett landskapsläge som visar två sidor åt gången. Vill man sedan läsa en sida får man zooma för varje sida och som jag skrev förut i en högupplöst skärm är det begränsad zoom även i en den nya appen. Dessutom har sidorna en otrevlig tendens att hoppa om man zoomar Tillbaka till ritbordet är väl mitt förslag...

Det du noterar såg jag också då jag testade på Android, och har vidarebefordrat vad jag upplevde just dessa synpunkter till utvecklarna.
På iOS så är det däremot såsom man förväntar sig att en läsplatte-app ska fungera (enkelsidigt, bläddringsfunktion på "rätt ställen").

Titel
Registrerad 2006-05-10
Inlägg 81

Finns det någon tidsplan när en fungerande app för Android kan vara klar?

//MG

Titel
Registrerad 2006-05-10
Inlägg 81

Otroligt dåligt att efter mer än tre månader inte kunnat prestera en fungerande app för Android. Kontentan ger att alla som läser Body gör det på apple. Bra, då för jag väl sluta prenumerera då.

//MG

Titel
Registrerad 2006-05-10
Inlägg 81

Häromdagen kom det en uppdatering men det går fortfarande inte att bläddra eller zooma... tur att prenumerationen går ut snart då...

//MG

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

På Nexus 7 (2013) upplever jag problem, men på en Lenovo Yoga 10 HD+ fungerade Android-appen nästintill bättre än iOS-appen, zoomning och bläddring var helt utan problem.

Pratade i förbifarten med en från förlagets digitala avdelning, och det var tydligen deras upplevelse också att det kunde vara markant skillnad i funktion/prestation mellan två olika android-enheter som körde samma programvara. Och att spåra samt göra en felåtgärd för en specifik av de tusentals olika android-enheterna var tydligen svårt.

Titel
Registrerad 2006-05-10
Inlägg 81

Men andra företag har löst det, ztory, paperton, readly med flera. där fungerar tidningarna perfekt på alla enheter jag provat. Jag har en nyare Note 2014 och en Note av äldre modell (som jag använder allt mindre). Det är på Note 2014 jag inte kan läsa tidningen. den fungerar dock om jag inte minns fel på den äldre Noten. Hur kommer det att andra företag lyckats där?

//MG

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

mickeg skrev:
Men andra företag har löst det, ztory, paperton, readly med flera. där fungerar tidningarna perfekt på alla enheter jag provat. Jag har en nyare Note 2014 och en Note av äldre modell (som jag använder allt mindre). Det är på Note 2014 jag inte kan läsa tidningen. den fungerar dock om jag inte minns fel på den äldre Noten. Hur kommer det att andra företag lyckats där?

//MG

Det är inte Egmont Tidskrifter själva som utvecklar apparna för magasinen, utan det uppdraget har anförtrotts åt Qiozk. Ett företag med liknande affärsidé som Ztory (tidigare Paperton) och Readly. Till skillnad från Ztory/Readly som har en enda app för alla tidskrifter, så gör Qiozk en app per titel.

Förlagets digitala avdelning är ständigt på dem att se till att förlagets Android-appar ska hålla samma kvalitet som iOS-apparna, men det kräver tyvärr betydligt mer utveckling.

Titel
Registrerad 2006-05-10
Inlägg 81

kan bara konstatera att det verkar fungera bättre nu. Om det kom ytterligare en uppdatering eller inte men den sista är 3.1 och är daterad 20 oktober. Nu går det att zooma och bläddringen fungerar hyfsat även om det laggar lite. Bra jobbat dårå... :)

//MG

Titel
Registrerad 2014-10-23
Inlägg 1

Vad gör man ifall man inte kan logga in på appen? Jag kan logga in på hemsidan och se min aktiva prem. Och även läsa gamla nummer, men när jag försöker logga in i appen står det att jag angett en felaktig epost adress...

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 649

Kollbratt skrev:
Vad gör man ifall man inte kan logga in på appen? Jag kan logga in på hemsidan och se min aktiva prem. Och även läsa gamla nummer, men när jag försöker logga in i appen står det att jag angett en felaktig epost adress...

Vi körde denna support offline, med tanke på att användarnamn, login och andra uppgifter behövde sändas fram och tillbaks. Fick följande från förlagets interna app-support:

Citat:
Har felsökt och hittat felet som stoppade. Rättat och genomfört registreringen.

Jag har även testat att logga in med min iPhone, det funkade. Ursäkta strulet.

nancy77
Titel
Registrerad 2015-01-18
Inlägg 1

Jag har tyvärr samma problem med min iOS app på iPhone 5. Det funkade perfekt på iPhone 4. Men nu går det inte ens att logga in. På nätet ser jag alla nummer och allt funkar..

http://se.globalbroker.biz/foretag-till-salu/ företagsförmedling - Sztokholm

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 399, oktober 2017

• BODY 398, september 2017

• BODY 397, augusti 2017