iPad app

Home Forums BODY Magazine iPad app

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #55956
    #240010

    Kommer ni att släppa en app för iPad?

    #240011

    Yes:) Du kan läsa lite här: [https://www.body.se/bloggar/redaktionen/20111123/split-vision]

    Och så diskuteras det i slutet av det här radioprogrammet:
    [https://www.body.se/artiklar/radio/20111126/sm-kungen-besoker-body-radio]

    #240012

    Kommer ipad tidningen bara släppas till prenumeranter av den fysiska tidningen?

    #240013
    Mith wrote:
    Kommer ipad tidningen bara släppas till prenumeranter av den fysiska tidningen?

    Enligt uppgift i radioprogrammet och i bloggposten ska den bli en bonus som alla helårsprenumeranter på den tryckta tidningen får.

    #240014

    Jaja, tradigt för oss som köpte ipad bland annat för att slippa att ha fysiska tidningar och böcker. Jag får väl klara mig utan body då eftersom den inte verkar dyka upp i qiozk längre.

    #240015
    Mith wrote:
    Jaja, tradigt för oss som köpte ipad bland annat för att slippa att ha fysiska tidningar och böcker. Jag får väl klara mig utan body då eftersom den inte verkar dyka upp i qiozk längre.

    Jag är inte helt säker, men jag har för mig att det nog finns möjlighet att bara få tidningen digitalt också. Det blir däremot inte billigare – bland annat eftersom momsen på digitala publikationer är 25 procent medan den är 6 procent för tidningar.

    #240016
    Andreas Guiance wrote:
    Jag är inte helt säker, men jag har för mig att det nog finns möjlighet att bara få tidningen digitalt också. Det blir däremot inte billigare – bland annat eftersom momsen på digitala publikationer är 25 procent medan den är 6 procent för tidningar.

    Sepåfan, det var mer än vad jag visste. Dvs att tidningen eventuellt kan köpas/prenumereras på i appen. Det blir spännande att se vad som händer när den lanseras, jag har hört så lite om den.

    #240017
    Magnus Branzén wrote:
    Sepåfan, det var mer än vad jag visste. Dvs att tidningen eventuellt kan köpas/prenumereras på i appen. Det blir spännande att se vad som händer när den lanseras, jag har hört så lite om den.

    Jag är som sagt inte 100 på det här dock, men jag räknar med att frågetecknen ska rätas ut i helgen:)

    Det som är korkat hursomhelst är ju momsskillnaden som gör att tidningar digitalt inte blir billigare trots att man slipper tryckkostnaden. Plus då att Apple är tjuvar de luxe;)

    #240018
    Andreas Guiance wrote:
    Plus då att Apple är tjuvar de luxe;)

    Ungefär vad jag snappat upp från bloggosfären/podcasts:

    • Amazons nya Kindle Fire verkar norpa allt ”androidplatte”-intresse
    • Amazons Appstore blir därmed ett måste för alla utvecklare att finnas på och vanliga Android Market minskar eller försvinner i relevans
    • Amazon tar lika mycket i avgift procentuellt samt är mindre benevolent/mer kontrollerande än Apple för utvecklare.
    #240019
    Magnus Branzén wrote:
    Ungefär vad jag snappat upp från bloggosfären/podcasts:

    • Amazons nya Kindle Fire verkar norpa allt ”androidplatte”-intresse
    • Amazons Appstore blir därmed ett måste för alla utvecklare att finnas på och vanliga Android Market minskar eller försvinner i relevans
    • Amazon tar lika mycket i avgift procentuellt samt är mindre benevolent/mer kontrollerande än Apple för utvecklare.

    Vi får väl se. Än så länge funkar ju Amazons Appstore bara i USA…men vem vet.

    #240020

    Vän av allt Apple som jag ju är så är detta så klart glädjande nyheter. Forumet gör sig utmärkt på paddan redan nu, kan jag meddela. :)

    #415063

    Köpte precis ett gäng nummer på min padda, fungerar skitbra förutom att all reklam är jävligt irriterande och ibland känns det som att man betalat 65 spänn för att se bilder på proteinpulver. Men annars jävligt bra och jag är mycket nöjd! Blir perfekt att gå igenom de nummer man missat imorgon på bussen ut för midsommarfirande!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.