Skadad axel/AC-Leden

Home Forums BODY Magazine Skadad axel/AC-Leden

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #108811
    #1084990

    Skriver nu om min axelskada i hopp om hjälp då jag är ett sjukt frustrerat träningsfreak!

    Jag är en kille på 18 år, har sportat i större delen av mitt liv men framför allt har jag gymmat 4 år utan avbrott (love it). Har aldrig dragit på mig några större skador men nu när dagen är kommen är det sjukt jobbigt. Var på utlandsresa i december, kom hem lagom till 2018 ett nytt träningsår. Efter cirka 2 veckor åter igen på gymmet efter resan känner jag hur axeln eller nyckelbenet börjat göra ont när jag kör snedbänk. (jag tror det är för jag fick sträcka axlarna för att kunna lägga av stången). Jag fortsatte igenom passet då jag tvunget skulle köra hela passet, smärtan blev värre och värre och till slut fick jag gå hem av smärta. 3 dagar efter passet lugnade smärtan sig lite men nu efter 2 månader behöver jag hjälp.

    Jag har besökt en sjukgymnast utan resultat han tryckte upp överallt runt om axeln men inget hjälpte. Jag besökte sedan vårdcentralen och nonchalanta som vissa e så gjorde han ungefär ingenting, han sa att det var AC-leden som fått sig någon form av tänjning/smäll, men vad jag läst så får man problem med leden när man råkar ut för någon typ av olycka. Det skulle ta 2 månader som gått nu men ingen förbättring.

    Jag kan använda armen i alla lägen utan att känna smärta, för att smärtan sak komma måste jag antingen köra pressövningar eller så för jag upp handen rakt upp 10cm så armbågen sticker bakåt sen sträcker fram axeln så drar det i nyckelbenet längst ut. Jag är även svullen på den lilla knölen längst ut på nyckelbenet och det är där smärtan sitter men även under knölen. har inte kunnat träna bänk eller axlar delvis rygg på 2 månader. HJÄLP

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.