superdupermeganybörjare!

Home Forums Bodybuilding superdupermeganybörjare!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #105933
    #1082251

    Hej!

    Jag har nu, efter 18år av lathet bestämt mig för att börja slipa lite på kroppen.
    Jag har har väl en någorlunda normal kroppsbyggnad, dålig kondition samt muskelmassa..
    Mitt mål är väl egentligen att få bort de några centimeter tjocka gottislagret som fastnat runt magen och låren.. Det jag letar efter är tips på övningspass man kan göra hemma samt olika dieter som ökar chanserna att nå mitt mål. Har ingen erfarenhet av gym så har därför tänkt vänta med det tills jag är i okej form.

    Kanske lite rörigt men hoppas ni förstår vad jag är ute efter!

    Tack på förhand, Marcus

    #1082268

    Hejsan, varför ska du vänta med gym tills du är i okej form? Jag trodde man gick till gymmet för att komma i form :)
    Om du inte vill gå på grund av rädsla att bli dömd av någon för din kroppsfigur så ska du inte oroa dig. Folk skiter ofta fullständigt hur andra ser ut.

    Personligen tycker jag det är coolt med väldigt otränade människor som kämpar på, blir glad av att se människor som vill utveckla sig.

    Vill du gå ner i vikt så sluta ät godis och andra snabba kolhydrater. Jag tycker lchf dieten är ett bra alternativ för viktnedgång. Men om du inte vill testa den, försök i vilket fall utesluta de värsta kolhydraterna som socker och vitt mjöl.

    Sen finns det inte så mycket genvägar, utan träna hårt och säkert så kommer du se resultat. Men tänk på att ett träningspass i veckan är bättre än inget alls, så känn dig inte pressad att gå till gymmet fyra gånger i veckan.

    Mvh

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.