Hej!

Jag behöver lite hjälp med att lägga upp ett proggram som förhoppningsvis kan få mig att öka lite i massa.

Lite bakgrund.
Jag har har tränat till och från sen jag var 16 är nu 32. Spelar fotboll, cyklar och rör på mig en hel del i mitt arbete samt fritid och känner mig i pigg och med en hel del energi.

Jag är dock tunt byggd. Lång och smal, har alltid varit och vill lägga på mig lite muskler. Ska väl inte vara så svårt, bara att äta massor och träna? Och ja det har du rätt i när du tänker att det är det jag borde göra. Här kommer mitt problem.

Jag har två grabbar varannan vecka och dessa veckor är så stressiga med hämtningar och lämningar på olika platser att det tyvärr inte finns någon möjlighet till träning :(

Då undrar jag finns det någon chans att öka i styrka och massa med träning varannan vecka? Jag förstår ju att detta inte är optimalt men är redo att försöka det mesta.

Min egna tanke är att köra igenom kroppen två ggr på en vecka med kroppen uppdelad på tre pass och alltså köra sex ggr på en vecka. Något i stil med:

Lördag: Bröst, Axlar, Triceps
Söndag: Rygg, Biceps, Mage
Måndag: Ben
Tisdag: Bröst, Axlar, Triceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Rygg, Biceps, Mage
Fredag: Ben

Detta med fokus på basövningar och ett par isoleringsövningar. Kan även tänka mig att köra någon 5*5 stronglift eller liknande om ni tror att det skulle passa bättre?

Vad gör jag den andra veckan? Har möjlighet att springa till jobbet ibland. Kan träna hemma på kvällar men vet ej om detta ger så mycket?

Någon som har erfarenhet eller tankar så lyssnar jag gärna.

Tack på förhand!