Viktökning? Det står STILLA. Hjälp :)

Home Forums Bodybuilding Viktökning? Det står STILLA. Hjälp :)

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #106615
    #1083099

    Tjääna boys n’ girls! :)

    Jag är ny här på forumet, så tänkte börja med att slänga upp mitt tränings schema och kost schema. Vill gärna ha kritik då jag tycker att jag står ganska still där jag är just nu.

    Jag är alltså i dagsläget 21 år gammal.
    Längd : 180
    Vikt. Pendlar mellan 87-89 Väldigt olika och jävligt frustrerande.

    Måndag – Vila… Jobbar 6-22 :(
    Tisdag – Biceps, mage
    Onsdag – Triceps, bröst.
    Torsdag – Axlar, rygg.
    Fredag – Vila
    Lördag – Legday
    Söndag – Triceps, bröst (då jag personligen tycker dom ligger lite efter)

    Kost:
    06:00 – Lätt kvarg, 2 ägg, en banan och lite frysta bär för nyttigheter å skit. ;)
    10:00 – Mutant Mass 4 skopor.
    13:00 – Lunch, Kyckling ris eller kyckling nötfärs. (ingen fantasi men de duger)
    16:00 – Mutant Mass 4 skopor.
    19:00 Pwo –> Gymmet.
    21:00 Middag, Kyckling/nötfärs med ris/pasta
    22:00 Sova. –> Repeat.

    Så är det något som ni kan se direkt att jag bör ändra på här? För jag är trött på att inte komma över 90kg. Å jag vet att man inte skall gå efter vågen, utan efter spegeln. Men vafan. Ni vet hur det är med en spegel, Tränar man inte på 2 dagar så tycker man att man ser ut som Justin Bieber igen. Så lägg ner de :) Give me da mass pls!

    Cheers :)

    #1083111

    Kanske lite offtopic men att gå upp i vikt måste väl vara det lättaste som finns, ös i dig mat så går du upp, finns ju folk som inte ens vet vad ett gym är som väger långt över 90kg.

    Det är väl betydligt mer intressant att minska sitt kroppsfett, för det är väl ändå muskelmassa som du vill öka i? Jag vägde 88kg när jag gymmade som mest för ett par år sedan, när jag fick unge och slutade gymma gick jag upp till 90kg på grund av allt skit jag stoppade i mig :) Just nu ligger jag på 82kg med betydligt mer definierad kropp än när jag vägde 88kg.

    Men jaja, när jag va 21 så ville jag också bara gå upp i vikt å va störst :P men försök å tänka muskelmassa istället för bara vikt :D

    Mvh

    #1083115
    redfik wrote:
    Kanske lite offtopic men att gå upp i vikt måste väl vara det lättaste som finns, ös i dig mat så går du upp, finns ju folk som inte ens vet vad ett gym är som väger långt över 90kg.

    Det är väl betydligt mer intressant att minska sitt kroppsfett, för det är väl ändå muskelmassa som du vill öka i? Jag vägde 88kg när jag gymmade som mest för ett par år sedan, när jag fick unge och slutade gymma gick jag upp till 90kg på grund av allt skit jag stoppade i mig :) Just nu ligger jag på 82kg med betydligt mer definierad kropp än när jag vägde 88kg.

    Men jaja, när jag va 21 så ville jag också bara gå upp i vikt å va störst :P men försök å tänka muskelmassa istället för bara vikt :D

    Mvh

    Tackar för svar :) Jag förstår precis hur du menar, men jag har inte särskilt mycket kroppsfett, även om jag är långtifrån scen redo. Men ganska definierad ändå tycker iallafall jag. Men det är ju just muskelmassa jag vill öka. Vill hålla samma form och ändå öka muskelmassa.
    Sen är jag inte efterbliven heller och förväntar mig att få ett magiskt träningsschema som gör mig till Jay Cutler på 2 veckor. Det är inte det jag är ute efter. Bara är nyfiken om någon hade något tips på att effektivisera det hela utifrån min vardag sett. :)

    #1084564

    Hejsan!

    Nu såhär ett år senare så har det gått bra för mig!

    Ligger i dagsläget på 102kg, Precis som målet var att komma till 100kg.

    Givetvis har jag lagt på mig lite mer fett och vätska, men ingenting som inte går att ta bort!
    Lösningen, mat och kreatin. Visade sig att jag svarade bra på kreatinet och tappade inte så mycket efter avslutad kur.

    It dont stop, it never stops. :D :up:

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.