Dricka mycket vatten!?

Home Forums Deff och fettminskning Dricka mycket vatten!?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #50813
    #121843

    Tjena!

    Jag dricker sällan mer än 2 liter vatten om dagen. Mjölk och Light-läsk konsumeras även dagligen :) Jag hatar vatten, så tråkigt att dricka vatten till maten tycker jag.

    Skall snart börja ny deff och ställer då frågor till dig som dricker mycket vatten under deffen.

    – Hur mycket vatten brukar du dricka per dag?
    – Tycker du att stora mängder av vatten-konsumtion påverkar din deff positivt?

    Har forskning gjorts på detta? dvs om stora mängder vatten-konsumtion hjälper till bränna mer?

    Vad är ”mycket” vissa dricker fan 5-7 liter vatten om dagen vid deff och påstår att det är ”skitbra” för deffen… Dvs att vatten sköljer ur slask ifrån kroppen etc.

    Lite info skulle uppskattas.

    #121844

    5-7 liter är helt extrema mängder. Dricker du 2 liter vatten plus lightläsk och mjölk är det antagligen onödigt mycket redan. Inte skadligt mycket men onödigt.

    #121845

    Framför allt jobbigt att dricka så mycket. Av personliga erfarenheter kan jag säga att det inte är så kul. Toaletten var femte minut kändes det som, även på natten. Sen blev man tydligen en aquaholic och trodde man skulle törsta ihjäl om man inte druckit vatten på en kvart. Nä avråda dig från att hälla i dig så mycket vatten skulle jag göra :) om du nu inte har supernjurar och en blåsa som rymmer några liter.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.