Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2011-06-27
Inlägg 114

Tjena!

Jag dricker sällan mer än 2 liter vatten om dagen. Mjölk och Light-läsk konsumeras även dagligen :) Jag hatar vatten, så tråkigt att dricka vatten till maten tycker jag.

Skall snart börja ny deff och ställer då frågor till dig som dricker mycket vatten under deffen.

- Hur mycket vatten brukar du dricka per dag?
- Tycker du att stora mängder av vatten-konsumtion påverkar din deff positivt?

Har forskning gjorts på detta? dvs om stora mängder vatten-konsumtion hjälper till bränna mer?

Vad är "mycket" vissa dricker fan 5-7 liter vatten om dagen vid deff och påstår att det är "skitbra" för deffen... Dvs att vatten sköljer ur slask ifrån kroppen etc.

Lite info skulle uppskattas.

Eddie Vedder
Titel
Registrerad 2006-12-22
Inlägg 11 995

5-7 liter är helt extrema mängder. Dricker du 2 liter vatten plus lightläsk och mjölk är det antagligen onödigt mycket redan. Inte skadligt mycket men onödigt.

Titel
Registrerad 2011-11-28
Inlägg 93

Framför allt jobbigt att dricka så mycket. Av personliga erfarenheter kan jag säga att det inte är så kul. Toaletten var femte minut kändes det som, även på natten. Sen blev man tydligen en aquaholic och trodde man skulle törsta ihjäl om man inte druckit vatten på en kvart. Nä avråda dig från att hälla i dig så mycket vatten skulle jag göra :) om du nu inte har supernjurar och en blåsa som rymmer några liter.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 5 medlemmar online. 2 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 365, december 2014

• BODY 364, november 2014

• BODY 363, oktober 2014