Hej allihopa!
Jag är en kille på 16 år, och jag har varit fläskig och dallrig så länge jag kan minnas.
Jag tycker att det räcker nu, så jag har beslutat mig för att börja träna.
(Jag har tränat innan, I perioder, men har slutat ofta pga sommarlov.)

Jag kommer fokusera främst på att bränna fett (helt enkelt att inte ha kagge och mansbröst), så, ingen styrketräning? Eller vad tycker ni? Som titeln säger så är jag så gott som okunnig. Om ni tycker att jag likväl ska träna styrketräning så har jag möjlighet till det, men jag kommer förmodligen träna många reps med lätta vikter för att få uthålliga muskler istället för jättestora.

Jag har i några veckor testat att köra intervallträning på en motionscykel (ej spinningcykel), 3 gånger i veckan, på morgonen innan frukost. (Jag har då kört 2 minuter lugn cykling/ 1 minut 100% ansträngning om och om igen i sammanlagt 30 minuter) Är det smart? Kan jag köra fler gånger i veckan? Jag känner att jag klarar att öka till 4 dagar i veckan som jag tränar intervall på morgonen, men jag hörde någonstans att man ska köra max 3 pass intervall per vecka för att kroppen ska kunna återhämta sig?

Jag har i samband med intervallträningen ätit en stadig grötfrukost och kolhydratfattigt vid alla måltider.

Jag vill veta vad ni tycker jag ska göra, vad som är bäst för mig. Kanske är det så att allt det jag har hållt på med är fel, i så fall rätta mig!
Jag vill ha så snabba resultat som möjligt. Kan omöjligt förvänta mig något till i sommar, men tänker verkligen komma igång med träningen på sommarlovet, då jag har all tid i världen då.
Säg gärna till om ni tycker att ni saknar någon information.

Min fråga är sammanfattat: Hur ska jag träna och äta för att brännna fett så snabbt som möjligt? Det ska ändå vara någorlunda överkomligt och mer som en livsstil än ett program (alltså hålla i längden).

Detta är mitt första inlägg på detta forum, så förlåt om jag har gjort något fel!!

Seriösa och väl förklarade svar upskattas verkligen,

Tack så mycket!
-Simon