HJÄLP! Bulkat mig fet

Home Forums Deff och fettminskning HJÄLP! Bulkat mig fet

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #106774
    #1083337

    Jag skapar en tråd här för jag vet inte vart jag skall vända mig mera. Är så otroligt trött på min styrketräning som stampar på stället och bara gör mig fet. i Januari var jag helt okej i skick och bestämde mig för att bygga stora muskler, för det är min dröm. Jag tänkte att det inte gör någonting fast jag är fet denna sommar, målet är beach 2016 RIPPAD! men nu väger jag 88 (80 i januari) midjemått på 100 cm (88 i Januari) det är midjan som är problemet. Har breda höftben och fett samlas där meddetsamma. Nu är jag absolut inte nöjd. Vad skulle ni ha gjort? det är beach 2016 som är viktigt.

    är 20 år 180cm och har svårt att bygga muskler och lätt att lägga på fett samt komplex för mina valkar.

    #1083348

    Hur har du ätit? Det går inte att bli tjock av att styrketräna, det är maten som fixar det.
    Till och börja med så tycker jag att du ska sluta med att dricka alla sorters gainers eller i vissa fall proteinpulver. Gainers innehåller bara socker, och kommer inte tillföra något till din träning, förutom att du blir väldigt tjock förstås…

    Kolla över maten i övrigt, sluta med socker och sockerliknande produkter. Att ösa i sig kolhydrater när du styrketränar gör säkert att du blir något starkare och större, men det gör också så att du blir betydligt fetare.

    Där får man alltså välja, vill du vara smal/rippad men något svagare och mindre eller stor/tjock men stark? (sen kan man alltid diskutera vad som är styrka, är du smalare orkar du mer kroppsövningar, är du större orkar du mer lyftövningar som bänk, mark osv.)

    Mvh

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.