Kan någon ta en titt med granskande ögon på min diet.

Home Forums Deff och fettminskning Kan någon ta en titt med granskande ögon på min diet.

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #106696
    #1083222

    Hejsan!

    Jag håller på att göra min första seriösa diet, och känner att jag läst på så mycket jag bara kan överallt jag kan tänka mig. Trots detta står min vikt helt still och har gjort så de senaste 6 veckorna. Trots exemplarisk kost samt träning.

    Så här ser mitt upplägg ut :

    Ålder : 32
    Sex : Man
    Längd : 183cm
    Vikt : 91kg
    Uppskattat BF % : 13-14% (har synliga magrutor men inte definerade, synliga ådror på insida och utsida av lår)

    Dagsaktivitet : Jag är föräldraledig, så jag gör inte speciellt mycket om dagarna, tar hand om mina 2 döttrar.(låg aktivitet under dygnet)
    Tränar ca 6 dagar i veckan styrketräning (45min) samt 45min cardio (135puls).
    Vet inte riktigt hur mycket jag skall förbruka med ovanstående uppgifter, men har lagt min diet på 2000kcal.

    Jag kör periodisk fasta och alla veckans dagar ser ut som följande.

    08.00 Vaknar
    11.50 10gr bcaa
    12.00 Styrketräning
    13.00 Cardio
    14.00 Måltid 1 : 60% kcal av dagsintaget, samt nästan 100% av kolhydraterna.
    18.00 Måltid 2 (sista) : resterande kalorier
    24.00 lägger mig

    Min kost består av följande:

    Träningsdagar:
    Protein: 300gr
    Kolhydrater: 100gr
    Fett: 45gr
    Totalt : 2000kcal

    Träningsfria dagar:¨(1 max 2 dagar i veckan)
    Protein: 300gr
    Kolhydrater: 10gr(spill från proteindrinkar och sallad)
    Fett: 85gr

    Refeed (Lördagar)
    Protein 150gr
    Kolhydrater 400gr
    Fett 40gr
    Totalt: 2500gr

    Kosttillskott :
    3gr C-vitamin ED
    4000E D-vitamin
    Multivitamin (mivototal)
    Samt bcaa + preworkout (utan kolhydrater) innan träning.

    Jag blir inte heller vare sig starkare eller svagare på gymmet trots att jag försöker ligga på 8a repetioner och köra så tungt jag kan.

    Vad kan jag behöva göra för att få igång på fettförbränningen?
    Behöver ni någon mer information av mig är det bara att fråga!

    Tanken med att jag kör en så låg kalori refeed, är för att jag fått uppfattningen av alla ”exrtra” kalorier jag intar denna dag måste jag förbränna extra utöver min vanliga diet, då leptinnivåerna endast ökar en bråkdel i förbränning motsvarande kaloriökningen . Däremot har jag omfördelningen med mestadels kolhydrater för att påverka leptinnivåerna utan att få i mig en massa onödig energi som enbart enligt min tro kommer göra min diet längre.

    Finns det någon risk med att jag har 20h fasta istället för 16h fasta under detta upplägg?

    Tack på förhand.

    Med vänliga hälsningar

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.