Hur får man en sposor

Home Forums Fitness Hur får man en sposor

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #104036
    #1079859

    Hej!
    Jag och min kompis har tränat seriöst sedan september detta året. Vi har nu börjat fundera på hur man ska skaffa en sponsor om det är möjligt. Vi är 16 år och älskar att träna. Vi ser inte ut som fitnessmodeller men vi är båda beredda på att satsa fullt ut på detta. Tack på förhand för svar!:)

    #1079871

    För att kunna bli sponsrad bör man ha något att visa upp, tävlingsresultat (som är bra) eller liknande.

    Det är inte många i Sverige som är sponsrade fullt. Lite rabatt på kosttillskott och en gratis t-shirt är inte att vara sponsrad, det är att ha rabatt..

    #1079875
    Jorgen wrote:
    För att kunna bli sponsrad bör man ha något att visa upp, tävlingsresultat (som är bra) eller liknande.

    Det är inte många i Sverige som är sponsrade fullt. Lite rabatt på kosttillskott och en gratis t-shirt är inte att vara sponsrad, det är att ha rabatt..

    okej tack så mycket! Tänkte lite på om man kanske skulle skicka in före och efter bilder? Kan detta vara något bra?:P

    #1079876
    Viktorftjohan wrote:
    okej tack så mycket! Tänkte lite på om man kanske skulle skicka in före och efter bilder? Kan detta vara något bra?:P

    Det kan man absolut göra.

    Men tänk även ut vad du kan erbjuda dom som skall sponsra dig. Varför skall dom lägga pengar på dig?
    Du måste även kunna ge något tillbaka, annars finns det ingen anledning för ett företag att ge dig saker.

    #1079877
    Jorgen wrote:
    Viktorftjohan wrote:

    Det kan man absolut göra.

    Men tänk även ut vad du kan erbjuda dom som skall sponsra dig. Varför skall dom lägga pengar på dig?
    Du måste även kunna ge något tillbaka, annars finns det ingen anledning för ett företag att ge dig saker.

    Vad menar du med att ge något tillbaka? Är det reklam eller pengar eller liknande?8)

    #1079878
    Viktorftjohan wrote:
    Vad menar du med att ge något tillbaka? Är det reklam eller pengar eller liknande?8)

    Om någon ger dig saker, gratis, så vill dom naturligtvis ha valuta för dom pengar dom spenderar på dig.
    Det är inte så att någon ger dig produkter för flera tusen bara för att vara snäll. Självklart måste ett företag som sponsrar någon få tillbaka något som är värt samma (eller gärna mer) som dom lagt ut.
    Annars är det välgörenhet, och det kan man inte driva ett företag med. :)

    #1079886
    Jorgen wrote:
    Viktorftjohan wrote:
    Vad menar du med att ge något tillbaka? Är det reklam eller pengar eller liknande?8)

    Om någon ger dig saker, gratis, så vill dom naturligtvis ha valuta för dom pengar dom spenderar på dig.
    Det är inte så att någon ger dig produkter för flera tusen bara för att vara snäll. Självklart måste ett företag som sponsrar någon få tillbaka något som är värt samma (eller gärna mer) som dom lagt ut.
    Annars är det välgörenhet, och det kan man inte driva ett företag med. :)

    Okej då har jag förstått lite mera. Tack så mycket men jag vore glad om du kunde ge några exempel på vad man kan ge till sponsorn! :P

    #1080169

    För att göra det enkelt, vad ska du erbjuda sponsorn. Att sponsorn ska kunna sälja mer produkter genom dig. Det är så fitnessvärlden funkar. Många blir ju sponsrade genom en blogg, där de har många besökare, och har du inte det eller en väldigt grym fysik så kan du i princip glömma å bli sponsrad

    #1080185

    Har du kontakter och kan stå i någons monter med sponsorns reklamtröja på de event där sponsorn själv inte har monter så är det av intresse.

    Har du en kropp som många eftersträvar, som sponsorn kan använda i marknadssyfte (reklamposter etc) så kan du bli sponsrad med tröjan du har på dig + något tillskott beroende på hur bra du förhandlar och hur konkurrensen ser ut.

    Driver du en välbesökt blogg med väldigt många läsare (minimum 100 unik/månad skulle jag vilja säga) och där på din blogg kan tillåta att sponsorn får ha en länk till sin webshop eller liknande så får du spons (brukar vara förutsatt att du ska skriva gott om dem samt representera företaget väl och skriva positiv om deras produkter med jämna mellanrum)

    #1083819

    Jag antar att trådskaparen syftar på Celsius som går in och ”sponsrar” många som hänger på gymmet.
    Och dom går på antal följare på instagram etc.
    Så skaffa dig många följare där så kommer dom säkert ge er lite sportdryck om ni visar upp deras produkter i er feed.

    Nu ser ju inte jag personligen det som någon sponsring utan snarare är ni vandrande reklampelare men ändå.

    Om ni vill ha riktig sponsor, alltså betalt för att ni ska kunna träna på heltid krävs nog väldigt bra resultat på tävlingar.

    #1083831

    Precis, är det låtsassponsring du är ute efter, (såna som ”fitnessbrudar” på instagram har) så är det antal följare dem är ute efter, dem skiter fullständigt i din fysik, händer ju att man ser folk som är ”sponsrade” som ser ut att aldrig ha tagit ett steg i ett gym, men lägger upp halvnaknabilder i underkläder, vilket resulterar i fler följare och likes. Fler följare = större exponering av varumärket.

    Är det riktig sponsor du är ute efter och kunna försörja dig på träningen måste du ha tävlingsresultat att visa upp, om ens det räcker(?) Alla som är sponsrade av Gymgrossisten och liknande har väl vanliga heltidsjobb utöver träningen så vitt jag vet.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.