Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2006-05-17
Inlägg 53

Jag är 18 år och har styrketränat något mer än 2 år. Resultaten har varit bra, fettreducering var speciellt bra första året då jag gick ner i rask takt från 95kg till ca 73kg. Nu väger jag 81.5kg och är något hård men inte så hård som jag önskar.

bild på överkroppen som den är just nu: http://n.1asphost.com/Ceril88/HPIM3086.JPG

100kg bänkpress
120kg knäby
? marklyft
typ(omkrets) 100cm bröst, 83cm mage, 38cm armar

Därför tänkte jag testa en 13dagars diet som jag snappa upp på nätet, här är den :

Bantningskur/Dag/Måltid/Meny/Vikt

Veckodag Dag Måltid Meny Vikt H Vikt K

Söndag 1
Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit.
Lunch 2 hårdkokta ägg. Spenat kokt i vatten. 1 tomat.
Middag 1 stor biff (250 gr). Sallad med olja och citron.

Måndag 2
Lunch 1 stor skiva skinka (8-10 skivor). 1 bägare naturell yoghurt (2,5 dl).

Tisdag 3
Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
Lunch 2 hårdkokta ägg. 1 stor skiva skinka (8-10 skivor).
Middag Sallad Kokt selleri. 1 tomat. 1 frukt.

Onsdag 4
Lunch 1 liter juice. 1 bägare naturell yoghurt (2,5 dl).
Middag 1 hårdkokt ägg. 1 riven morot. 1 liten bägare keso.

Torsdag 5
Frukost 1 stor riven morot med citron.
Lunch 1 stor bit kokt torsk/kyckling med citron och en liten klick smör.
Middag 1 stor bit biff (250 gr). Sallad med selleri.

Fredag 6
Lunch 2 hårdkokta ägg och en stor riven morot.
Middag ½ grillad kyckling (utan skinn). Sallad med citron och olja.

Lördag 7
Frukost 1 kopp te utan socker.
Lunch Ingenting.
Middag 1 grillad lammkotlett. Färsk frukt (blanda olika sorter).

Söndag 8
Lunch 2 hårdkokta ägg. 1 skiva skinka (8-10 skivor). Sallad.
Middag Kokt selleri. 1 tomat. 1 frukt.

Måndag 9
Lunch 1 stor skiva skinka (8-10 skivor). 1 bägare naturell yoghurt (2,5 dl).
1 frukt

Tisdag 10
Lunch 2 hårdkokta ägg. 1 skiva skinka (8-10 skivor). Sallad.
Middag Kokt selleri. 1 tomat. 1 frukt

Onsdag 11
Lunch 1 liter juice. 1 bägare yoghurt (2,5 dl).
Middag 1 hårdkokt ägg. 1 riven morot. 1 liten bägare keso.

Torsdag 12
Frukost 1 stor riven morot med citron.
Lunch 1 stor bit kokt torsk/kyckling med citron och en liten klick smör.
Middag 1 stor biff (250 gr). Sallad med selleri.

Fredag 13
Lunch 2 hårdkokta ägg. 1 stor bit riven morot.
Middag ½ grillad kyckling (utan skinn). Sallad med citron och olja.

(Undertiden kommer jag köra så hårt jag kan:
Måndag: biceps, mage, bröst
Tisdag: Tyngdlyftning
Onsdag: Valfri/vila
Torsdag: Tynglyftning
Fredag: Valfri/vila
Lördag: Rygg, axlar, bröst
Söndag: Valfri/vila)
(så mycket promnixande jag orkar varje dag)

Just nu får jag i mig väldigt mycket lagad mat(minst 2ggr dag/) mycket kött & sallad. Men även godis, glass mm. nästan varje dag, och med denna dieten hade jag tänkt låta mig komma ut ur socker suget igen.

Jag misstänker att denna diet är inte utsädd för folk som tränar regelbundet men jag tänker (förmodlingen köra den slaviskt) Tips och åsikter kommer uppskattas!

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 622

Diet är synd att kalla den...svält hade varit en mer passande term.

Mitt tips blir med andra ord att strunta i den där dieten;)

Titel
Registrerad 2006-05-17
Inlägg 53

Andreas Guiance skrev:
Diet är synd att kalla den...svält hade varit en mer passande term.

Mitt tips blir med andra ord att strunta i den där dieten;)

okej, varför?

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 1 698

klojm skrev:
okej, varför?

Därför att den är näringsfattig, har en idiotiskt fördelning mellan makronutrienterna (protein, fett och kolhydrat) och ger alldeles för lite energi. M.a.o. är den hälsovådlig och något man bara skulle önska sin värsta fiende.

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 622

Joachim Bartoll skrev:
Därför att den är näringsfattig, har en idiotiskt fördelning mellan makronutrienterna (protein, fett och kolhydrat) och ger alldeles för lite energi. M.a.o. är den hälsovådlig och något man bara skulle önska sin värsta fiende.

What he said.

Titel
Registrerad 2006-05-17
Inlägg 53

Joachim Bartoll skrev:

bortsätt från det? målet är att tappa vitk snabbt

Paula
Titel
Registrerad 2005-11-23
Inlägg 1 545

du är 18 år, har lång tid på dig, och är inte direkt det tjockaste vi sett....det sämsta du kan göra är en sån här diet, totalt värdelöst, ät rätt, läs runt i kosttrådarna och lär dig göra rätt från start, så kommer du tjäna på det, och växa samtidigt ;)

Titel
Registrerad 2006-05-17
Inlägg 53

Paula skrev:
du är 18 år, har lång tid på dig, och är inte direkt det tjockaste vi sett....det sämsta du kan göra är en sån här diet, totalt värdelöst, ät rätt, läs runt i kosttrådarna och lär dig göra rätt från start, så kommer du tjäna på det, och växa samtidigt ;)

jag är mest sugen på att bli lite pinnaktig just nu. jag vet att jag hade tjänat på att bara skärpa till maten men är lite otålig,tack ändå för tipset

Paula
Titel
Registrerad 2005-11-23
Inlägg 1 545

det var inget;)
det är höst nu också, finns många varma goa fina stora kläder! ;) skämt åsido, den där dieten gjorde min mamma en gång i tiden, jag tror hon tappade 0,5 kg och mådde kasst hela tiden! ligg lite lägre på kolhydraterna så fixar du det

Titel
Registrerad 2006-05-17
Inlägg 53

Paula skrev:
det var inget;)
det är höst nu också, finns många varma goa fina stora kläder! ;) skämt åsido, den där dieten gjorde min mamma en gång i tiden, jag tror hon tappade 0,5 kg och mådde kasst hela tiden! ligg lite lägre på kolhydraterna så fixar du det

hehe, ok =/ ajja får väl tänka över det lite till då,tack igen.

Titel
Registrerad 2005-11-20
Inlägg 1 608

klojm skrev:
hehe, ok =/ ajja får väl tänka över det lite till då,tack igen.

Mods, ta bort min post.

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 3 671

klojm skrev:
bortsätt från det? målet är att tappa vitk snabbt

Bortsett från det? haha... man kan väl inte bortse ifrån vad som är viktigast när man ska gå ner i vikt. Ungefär som att säga: Hur vinner man en fotbollsmatch, bortsett från att göra mest mål?

Titel
Registrerad 2006-09-21
Inlägg 288

Men för fan!!! 1) Du lägger upp en tråd där du ber om input. 2) Du får input från människor med stor kunskap på ämnet. 3) Du bortser från denna input :frust:

Jag hoppas för din egen skull att du skämtar. Den här typen av kärringdiet kommer att göra dig klen och fet - en lönnfet slang. Du är inne på ett farligt spår. Skärpa :nono:

Titel
Registrerad 2006-05-17
Inlägg 53

Jacksatan skrev:
Bortsett från det? haha... man kan väl inte bortse ifrån vad som är viktigast när man ska gå ner i vikt. Ungefär som att säga: Hur vinner man en fotbollsmatch, bortsett från att göra mest mål?

Målet var att gå ner väldigt snabbt i vikt och jag struntade i om det var ett hälsosamt sätt, därför skrev jag bortsett från det. Ok?

Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 82

Kör bara, du bryr dig inte i vilket fall

Titel
Registrerad 2005-11-14
Inlägg 446

Men orka hoppa på honom.. Jag tror han har förstått att det INTE alls är en bra diet nu.. Han hade ett önskemål, att förlora vikt riktigt snabbt, hittade nånting om de på nätet. Ställde sedan frågan här, om denna "diet" va bra eller inte, FÖR ATT JUST FÅ REDA PÅ DETTA, alltså, få reda på om det var ren idioti eller inte att genomföra den. Han var allstå smart nog att ifrågasätta teorin innan han testade den..

On topic: Jag kan inte annat än att hålla med de personer som ratat denna ide, det är ren idioti..

Dra ner lite på kolisarna bara, så ska du se att det händer grejjer.. inte på 13 dar kanske, men på ett betydligt hälsosammare sätt..

Lycka till!

Tack för mig.

MVH

Titel
Registrerad 2006-05-17
Inlägg 53

Tompeii skrev:
Men orka hoppa på honom.. Jag tror han har förstått att det INTE alls är en bra diet nu.. Han hade ett önskemål, att förlora vikt riktigt snabbt, hittade nånting om de på nätet. Ställde sedan frågan här, om denna "diet" va bra eller inte, FÖR ATT JUST FÅ REDA PÅ DETTA, alltså, få reda på om det var ren idioti eller inte att genomföra den. Han var allstå smart nog att ifrågasätta teorin innan han testade den..

On topic: Jag kan inte annat än att hålla med de personer som ratat denna ide, det är ren idioti..

Dra ner lite på kolisarna bara, så ska du se att det händer grejjer.. inte på 13 dar kanske, men på ett betydligt hälsosammare sätt..

Lycka till!

Tack för mig.

MVH

hehe tack :p
Men jag tog mitt förnuft till fånga och kom fram till att det är roligare att vara tjock :) gör ju inte lika ont när man kör bp och tappar stången i bröstet då den studsa upp av sig själv igen

Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 527

klojm skrev:
Målet var att gå ner väldigt snabbt i vikt och jag struntade i om det var ett hälsosamt sätt, därför skrev jag bortsett från det. Ok?

Du menar alltså att det inte spelade någon roll vilken vikt du tappade, bara att siffran på vågen minskade?
En person med redan låg fettprocent kan ju i princip enbart kompensera underskottet med muskelnedbrytning efter att kolhydraterna förbrukats. Åtminstone den energi som inte det fett man har kan leverera per dygn.

1kg kroppsbundet fett kan leverera max runt 70kcal/dygn så för stora underskott leder till muskelförlust hos redan smala personer.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 8 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 361, augusti 2014

• BODY 360, juli 2014

• BODY 359, juni 2014