Kost hjälp och schema?

Home Forums Kost och Näringslära Kost hjälp och schema?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #107822
    #1084093

    Tjena! Jag har bestämt mig för att nu ska jag börja träna och få en vältränad kropp, för tillfället är jag ca 175-180 lång och väger väl runt en 60 mer eller mindre, är väldigt smal och har ganska svårt för att gå upp i vikt.

    Jag har aldrig tränat förut mer än lite kampsport men har aldrig följt ett schema eller tänkt super mycket på min kost, vilket kanske också är lite varför jag ej går upp i vikt (även om jag äter väldigt mycket).

    Jag har läst mycket på olika forum men jag känner ändå att det är väldigt svårt att veta hur jag ska göra ..

    Det jag behöver för att komma igång är ett schema på vad jag ska äta, när jag ska äta, och hur mycket jag behöver få i mig! Jag är vegeterian så det är vegetarisk kost som gäller! Jag tycker det är mycket lättare att hålla motivationen igång om jag har ett schema som jag följer, annars kan jag vara väldigt lat av mig och ”ta det om en timme”.

    Men all information jag hittar är väldigt individuell så det är så svårt att veta .. Sen vet jag inte hur mycket kolhydrater/protein/kalorier osv jag behöver få i mig, så jag är väldigt tacksam för er hjälp!

    Så det jag behöver lite hjälp med är att hitta ett bra schema som jag hade kunnat följa, och lite basic information om hur mycket jag ska få i mig varje måltid! Jag har även ett par andra frågor men jag kommer ta detta i de andra kategorierna då det inte har så mycket med kost att göra, det är mest vilken gainer jag borde köpa, vilken utrustning jag ska köpa hem då jag tränar hemma, och vilka övningar jag borde köra då jag inte har tränat innan och inte har en aning om vad som är bra för en nybörjare!

    Tack på förhand! :) Har ni frågor eller dylikt är det bara att fråga på, kan vara att jag missat något!

    #1084364

    Hej, detta är en fiktiv berättelse. Det var ett djur som dietister tyckte behövde äta det ena o det andra. Alla dietister sa lite annorlunda den behöver en viss mängd av det o det samt totalt en viss mängd kalorier. En dietist sa också att djuret behövde äta två gånger om dagen en annan enbart en gång om dagen. Vilken röra tänkte ägare efter att pratat med flera insåg denne att alla säger olika men dom är ense om att den behöver äta och denne visste att djur av detta slag klarar sig bra i naturen själv. Ägare köpte olika slags mat till djuret som denne såg djuren av samma ras åt i naturen och lät djuret äta när den ville ibland lät han djuret svälta för så gjorde de andra djuren också. Ägaren var nöjd och djuret levde ett långt liv. Vem vet mer om din kroppsbehov? En dietist eller din kropp? Dietister är för dom som är i obalans av någon anledning tycker jag.

    Det finns många olika teorier om kost så följ den som visat sig uppnå de resultat du är ute efter om du verkligen måste följa någon teori.

    Lycka till!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.