Aminosyror (EAA) i samband med PWO

Home Forums Kosttillskott Aminosyror (EAA) i samband med PWO

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #107388
    #1083580

    Tja!

    Igår så köpte jag och prövade PWO för första gången då jag desperat är ute efter mer energi under träningspasset. Min funderingar är då hur funkar aminosyror med PWO? Tar PWO ca 30 min innan träning, och aminosyror precis före, vad är det bästa för maximal effekt? Just igår så tror jag att jag fick all min pump och energi av PWO:t just i slutet av träningen, är det möjligt att aminosyrorna försenar effekten av mitt PWO?

    Det jag tar för tillfället är Jacked XX 30 min före, XLNT Sports EAA direkt innan träning, samt Body Science Platinum Protein direkt efter.

    Tacksam för svar!

    #1083590

    Det ska fungera bra att ta både och eftersom de inte innehåller samma ingredienser och tar inte ut varandra.

    Är syftet med proteinpulvret att höja proteinsyntesen så gör du inte detta om du redan druckit aminosyror, eftersom man inte kan höja den konstant, om du går och sippar på protein eller aminosyror under ditt träningspass så är det inte säkert att du får ut någon effekt av eventuellt protein som du intar via tillskott eller mat direkt efter träningen.

    Däremot kan man ju ta det av andra anledningar, så som att man är lite småhungrig efter träning eller bara vill höja dagliga proteinintaget.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.