Hitta rätt Gainer

Home Forums Kosttillskott Hitta rätt Gainer

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #106398
    #1082820

    Hej, jag är en kille på 22 år som har problem med viktuppgång.. oavsett om jag ligger på överskott eller ej, pausar eller ökar träningen så händer det inte allt för mycket.. möjligen 2 kilo upp eller ner. Så tänkte att jag ska prova å köra en gainer som komplement nu. Har bara tagit w80 som tillskott förut efter träning och mycket mat men inga andra tillskott.

    Just nu är jag 178 lång och har en vikt på 70kg men mitt mål är att öka till 82.

    Men som ämnet lyder så behöver jag råd att hitta en bra gainer som passa mig. Vet att dom flesta är ganska lika men tänkte att någon här kanske har någon att rekommendera. Hör ifrån vissa att källor att vissa märken innehåller väldigt mycket socker.. och det är något jag vill passa mig för då jag tidigare legat vid gränsen för diabetes. Dessutom har jag nötallergi och vissa innehåller även spår av nötter.

    Vet att det finns många trådar som är liknande men skulle vilja få lite proffshjälp om jag ändå ska börja hinka tillskott.

    En på gymmet som rekommenderade core gainer pga priset men känner ingen annan som kört på den och läste lite å en dosering motsvarar ändå 2 matskedar socker?

    Så det jag efterfrågar är en gainer som inte innehåller allt för mycket socker och som är till för dom som verkligen har svårt att öka i vikt.

    Tack på förhand /t

    #1082828

    Flesta Gainers är whey + malto. Köp o mixa själv så kan du styra andelen socker du får i dig, priseffektivt också.
    Vill du ha långsammare kolhydrater köper du antingen slow carbs eller slänger i lite havregryn också. :)

    #1082872
    Vincent94 wrote:
    Flesta Gainers är whey + malto. Köp o mixa själv så kan du styra andelen socker du får i dig, priseffektivt också.
    Vill du ha långsammare kolhydrater köper du antingen slow carbs eller slänger i lite havregryn också. :)

    Drog hem en påse whey 100 och malto och det smakade i princip samma sak! kanon! tog även fram mixern blandade i havregryn och det gick riktigt bra! Tack för tipset!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.