IND-15, ny testobooster

Home Forums Kosttillskott IND-15, ny testobooster

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #493906

    Gymvaruhuset säljer Eiselt IND-15 som sägs vara en testoboosters. Men det är ju en 5 alfa reduktas hämmare, samma som saw palmetto o läkemedlet finasterid sänker halten DHT. Finasterid ger minskad libido och man kan t.o.m få bitch tits. Nu var det väl i något i som hämmade östrogenet oxå så risken för bt är minimal. En 5 alfa reduktas hämmare kanske ger mer fritt testosteron men den sänker ju den androgena (förmanligande) effekten? Androgener är väl lika nödvändigt som ökat fritt testosteron när det gäller uppbyggande effekt?

    ”Dihydrotestosteron (DHT) är en metabolit av testosteron, som beräknas ha ungefär 30 gånger starkare effekt än testosteron”

    #68761
    #493907

    Den här studien refererar de till på hemsidan iaf:
    [http://www.jissn.com/content/pdf/1550-2783-6-S1-P12.pdf]

    #493908
    holma82 wrote:
    Den här studien refererar de till på hemsidan iaf:
    [http://www.jissn.com/content/pdf/1550-2783-6-S1-P12.pdf]

    Tack. för svaret. Men att ref till en review artikel 😥
    Ingen nyhet att 5a hämmare ger 10-20% mer fritt testosteron, men dämpar dht, o dht behövs minst lika mycket för uppbyggnad. Kanske kan ta ett kosttillskott med dht derivat upptill om det finns. Då kan de nog funka grymt.

    #493909

    Det är ingen review-artikel.

    DHT är givetvis intressant i muskelbyggningssyfte men de flesta som använder kosttillskott vill minimera risken för oönskade bieffekter.

    Ett kosttillskott med ett DHT-derivat är inget kosttillskott. ;)

    #493910
    Henrik Eiselt wrote:
    Det är ingen review-artikel.

    DHT är givetvis intressant i muskelbyggningssyfte men de flesta som använder kosttillskott vill minimera risken för oönskade bieffekter.

    Ett kosttillskott med ett DHT-derivat är inget kosttillskott. ;)

    Ligger det ngt i det kristoffer-79 beskriver, resultaten verkar ju lovande när man tittar på studien iaf.

    #493911

    tänk på att det är 500mg Testosurge i studien dagligen, Eiselt rekommenderar 3 kapslar. Vilket ger 900mg per dag…känner av de förbrännande egenskaperna redan efter nån dag och samtidigt bättre aptit…

    #493912
    loverius wrote:
    tänk på att det är 500mg Testosurge i studien dagligen, Eiselt rekommenderar 3 kapslar. Vilket ger 900mg per dag…känner av de förbrännande egenskaperna redan efter nån dag och samtidigt bättre aptit…

    Funderar på att testa denna produkt, vore bra om du kunde skriva vad du tyckte om den efter avslutad kur..:up:

    #493913

    skrämmer liv i denna gamla tråden. några fler som kan lämna ett utlåtande??

    #493914

    Bump

    #493915
    Henrik Eiselt wrote:
    Det är ingen review-artikel.

    DHT är givetvis intressant i muskelbyggningssyfte men de flesta som använder kosttillskott vill minimera risken för oönskade bieffekter.

    Ett kosttillskott med ett DHT-derivat är inget kosttillskott. ;)

    Utöver det är den sponsrad av INDUS BIOTECH själva. Hmmm

    Detta är mig veteligen det enda testets som gjort. Görs det av någon oberoende och det blir lika eller bättre så kan jag tänka mig att testa denna produkt.

    Känner inte någon personligen som är nöjd med det senaste från dem. Däremot verkar vissa gilla dessa produkter från dem samt er(Eiselt). Syftar just på dessa 2produkter som DU Henrik har tagit in. Alltså inga andra.

    Jag har ju själv inte testat dem så jag kan inte säga så mycket.:|

    Vill också veta vad andra tycker och upplevt här på forumet.

    Hälsningar
    Peter Singer

    #493916

    Kan man ta IND-15 vid 19 års ålder?, eller finns det risk för biverkningar/annat?

    Tack för svar.

    #493917

    biverkningar?? man ska va glad om man ens får några positiva saker av testo boosters när man är ung…

    Och sen bör ju inte biverkningarna vara nått spec, me tanke på att de är en laglig produkt…

    #493918
    haa wrote:
    Kan man ta IND-15 vid 19 års ålder?, eller finns det risk för biverkningar/annat?

    Tack för svar.

    Det borde inte finnas några biverkningar.

    #493919

    Dumt att testa IND-15 om man är 19 pågrund utav att det helt enkelt inte ger mig något? Någon under 20 som testat, vad tyckte ni?

    Tack!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.