Kortisol

Home Forums Kosttillskott Kortisol

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #66917
    #472475

    Efter en lång period av negativ stressutveckling och på tok för lite sömn känns kroppen som ett gammalt avdankat batteri på någon återvinningsstation.
    Undrar om det finns något i mat/tillskottsvägar man kan få i sig som ni vet är förebyggande mot stresshormonet Kortisol?

    Har hört om Blaze hos gg och Alc hos fairing, någon som testat?

    #472476
    Napoleon wrote:
    Efter en lång period av negativ stressutveckling och på tok för lite sömn känns kroppen som ett gammalt avdankat batteri på någon återvinningsstation.
    Undrar om det finns något i mat/tillskottsvägar man kan få i sig som ni vet är förebyggande mot stresshormonet Kortisol?

    Har hört om Blaze hos gg och Alc hos fairing, någon som testat?

    Både 7-keto DHEA och ALC kan ha effekt på kortisolet. Även zink kan ha en positiv effekt:

    Zinc acutely and temporarily inhibits adrenal cortisol secretion in humans. A preliminary report.

    Hypo- and hyperzincemia has been reported to cause alterations in the adrenal secretion. To determine the acute effect of zinc on cortisol levels, we studied 27 normal individuals of both sexes aged 20-27 y after a 12-h fast. The tests were initiated at 7:00 AM when an antecubital vein was punctured and a device for infusion was installed and maintained with physiological saline. Zinc was administered orally at 8:00 AM. Subjects were divided into an experimental group of 13 individuals who received doses of 25, 37.5, and 50 mg of zinc and a control group of 14 individual who received 20 mL of physiological saline. Serial blood samples were collected over a period of 240 min after basal samples (-30 and 0 min). We detected an acute inhibitory effect of zinc on cortisol secretion during 240 min of the study period in the experimental group.

    Biol Trace Elem Res. 1990 Jan;24(1):83-9.

    #472477

    Jag brukar själv använda 7-keto och ALC när det blir för mycket stress och jag känner mig sliten.

    ALC använder jag regelbundet.

    Alltid före och efter träningen.

    Samt även ofta på vilodagarna.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.