Jag behöver måltidstips för deff !!!

Home Forums Matlagning och Recept Jag behöver måltidstips för deff !!!

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #101828
    #1076281

    Tja, jag har deffat nu i 3 veckor och har redan hunnit tröttna på lax och kyckling, vad kan man äta istället för 70g ris och 170g kyckling, nötfärs eller lax som innehåller lika mycket kcal, proteiner, kolhydrater och fett?

    #1076301

    Bra mat som är proteinrik är tex. tonfisk, ägg/äggvita, keso, kvarg, kessella. Riset kan du byta ut mot potaits, burglur (stavning), pasta/fullkornspasta, grovt bröd.

    #1076409

    Jag tänkte mer på varmmat. Sånt man kan ha till ex ris, potatis, Jag käkar nötfärs nu 3ggr om dagen.
    vill gärna ha något annat till riset. men inte kyckling eller lax heller :P

    #1079646

    Köp fläskytterfile det är gott och billigt också cirka 79kr/kg. sen kan du göra torsk i ugn det är sjukt gott. ta en gratäng form fyll med tinade torskblock samt häll över skalade räkor och sen matlagningsgrädde det är smalt. in i ugnen tills torsken är vit genom kokt sen är det bara att äta med potatis sjuk gott och smalt.

    fiskbullar med en burk tonfisk blandat är också gott :)

    #1080648

    Gå till någon köttbutik och köp lite vilt, häst är bra! Annars fiskbutik och ät något annat än lax och tonfisk. Spätta är ju otroligt gott!

    #1080809

    Torsk, nötkött och tonfisk är himla bra grejer!
    Men testa annars att variera recepten. Jag gör tillexempel ibland köttfärssås, ibland köttbullar och ibland hamburgare av min nötfärs! :)

    Hamburgare är ju bara att blanda färsen och 1 ägg, i med kryddor och stek!

    #1080817

    Nötfärs under deff är ett perverst slöseri med kalorier.
    Kycklingfilé, kvarg och kyckling är bättre val.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.