Ont i biceps vid lyft/träning

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i biceps vid lyft/träning

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #105950
    #1082276

    Hej. Har läst igenom andra trådar men tycker inte jag fick något vettigt svar på frågan

    Har ont i armvecket på vänster arm, om jag håller händerna öppna med handflatorna uppåt och vrider handen mot vänster alltså så tummen dras nedåt så ilar det som i ”biceps fästet” ?? Har varit till en sjukgymnast men blev inte så mycket klokare. Skulle göra nå övningar med hantlar, där jag skulle gå från botten läge till topp med vridning på armen sedan återgå och sänka den långsamt. Sedan avtog träningen och blev mycket bättre.

    Men har börjat om att träna och fått tillbaka denna skit, är sjukt less ! Känner även av detta problem vid olika press övningar samt typ i cable cross då man kör bröst osv. På jobbet vid lyft och allmänt vid olika saker .. :(

    Kan doc köra biceps med z-stången och då känns det knapptf. Någon som kan ha någon erfarenhet kring detta bekymmer ? Försökt vara så tydlig som möjligt :)

    Kan de ha något med att biceps är mer tränad än underarmen ?? Bara en fundering :)

    Tacksam för svar ! :) Mvh

    #1082319

    Någon ???

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.