Nya klasser och andra nyheter inför Alströmertrofén 2014.

Home Forums Tävlingar och Events Nya klasser och andra nyheter inför Alströmertrofén 2014.

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #103938
    #1079759

    Som sagt, nya klasser blir det 2014 och dessa är Men’s Physique och Bikini Fitness.
    Klasser och fördelningen av tävlande blir som följer……

    CBB/BB Seniorer herrar lång/mellan/kort med max 10st deltagare/klass = 30st tävlande.

    CBB/BB Juniorer herrar lång/mellan/kort med max 10st deltagare/klass = 30st tävlande.

    Bodyfitness lång/mellan/kort med max 10st deltagare/klass = 30st tävlande.

    Bikinifitness lång/kort med max 10st deltagare/klass = 20st tävlande.

    Women’s Physique öppen klass med max 10st deltagare = 10st tävlande.

    Men’s Physique lång/kort med max 10st deltagare = 20st tävlande.

    Totala antalet tävlande 2014 blir alltså max 140st vilket är 40st fler än 2013 vilket innebär att tävlingsdagen blir betydligt längre än tidigare och pga detta kommer inregistreringen att ske på fredagen innan tävlingen för att spara tid!

    Anmälan startar på [http://www.trofen.se/] kl 12.00 den 1 Maj 2014, först till kvarn gäller!

    Som vanligt måste man vara 18år fyllda och man får aldrig ha tävlat innan för att få deltaga.(gäller ej Body Open)

    Tävlingsfärg/oljor är strängeligen förbjudet!

    Det är gratis att tävla på Alströmertrofén.

    Junior är man hela det året man fyller 23, alltså är man född mellan 1991 och 1996 så är man junior och detta gäller endast i klassen CBB/BB Herrar Juniorer.

    OBS!!!!!! Inregistrering kommer att ske fredagen den 13 Juni kl 20.00 på tävlingsarénan som är i aulan på Alströmergymnasiet i Alingsås.

    #1080239

    Hej! Jag funderar på att delta i bikiniklassen i år, har förstått att bikinin kan bli underkänd om den exempelvis ”är för liten” över rumpan..? Finns det någon man kan fråga eller visa upp bikinin för, och på så sätt försäkra sig om att inte få den underkänd?

    Tacksam för svar!

    #1080317
    Lindsie wrote:
    Hej! Jag funderar på att delta i bikiniklassen i år, har förstått att bikinin kan bli underkänd om den exempelvis ”är för liten” över rumpan..? Finns det någon man kan fråga eller visa upp bikinin för, och på så sätt försäkra sig om att inte få den underkänd?

    Tacksam för svar!

    Bikinin måste täcka minst halva rumpan (gluteus maximus) för att vara godkänd, underdel som går mer åt ”stringhållet” är ej godkänd. Är du osäker så visa upp din bikini för mig vid registreringen.

    Med vänlig hälsning

    Huvuddomaren

    #1080800

    Hej! Jag har som mål att ställa upp inom Bodyfitness i år men undrar lite över bikinin. Är det som i de”stora” tävlingarna, en svart med svarta pumps och sen en i valfri färg om man går vidare? Och går man T-walk i andra omgången? Gäller även invägningen, längden -100+4 som maxvikt? Hur många personer får man ha med sig bakom sen? =)
    Mvh Johanna

    #1080821
    Elfving87 wrote:
    Hej! Jag har som mål att ställa upp inom Bodyfitness i år men undrar lite över bikinin. Är det som i de”stora” tävlingarna, en svart med svarta pumps och sen en i valfri färg om man går vidare? Och går man T-walk i andra omgången? Gäller även invägningen, längden -100+4 som maxvikt? Hur många personer får man ha med sig bakom sen? =)
    Mvh Johanna

    På Alströmer är det valfri bikini (ej string) och valfria skor som gäller, detta gäller även färg. På Alströmer är T-walk den första ronden, dock gör alla som tävlar på Alströmer båda ronderna, ingen åker ut innan ”finalen”. Gällandes vikten har du nog fått det om bakfoten, i BF finns ingen viktgräns, alla klasser delas in efter längd, så även på Alströmer. Vikt kontra längd gäller i CBB. Alla tävlande får ha en coach var med sig backstage.

    #1080822
    Elfving87 wrote:
    Hej! Jag har som mål att ställa upp inom Bodyfitness i år men undrar lite över bikinin. Är det som i de”stora” tävlingarna, en svart med svarta pumps och sen en i valfri färg om man går vidare? Och går man T-walk i andra omgången? Gäller även invägningen, längden -100+4 som maxvikt? Hur många personer får man ha med sig bakom sen? =)
    Mvh Johanna

    Allt du behöver veta finns här [http://exempel.se https://www.body.se/forum/tavlingar-och-events/infotraden-infor-alstromertrofen-2013-310700%5D

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.