Bli starkare i bänkpress!

Home Forums Bodybuilding Bli starkare i bänkpress!

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #101367
    #1075137

    Jag skulle vilja öka i bänkpress.
    Tar cirka 65×4 och maxat 70 som mest.
    Är väldigt stark i triceps då jag orkar mer än kompisen som då tar 120 kg i bänkpress.
    Är det nån här som vet ett bra sätt till att gå väga för att öka?:)

    #1075138

    Det här är ett bra sätt, jag ökade 20 kilo på 3 månader efter att ha bytt till denna stil.

    [youtube=rJX5MKacR6M]

    #1075149

    hmm, jag trodde att man skulle ut med armbågarna. Får väl testa att inte göra så nästa gång då :P

    #1075157

    Han säger fel i den där videon.

    #1075188
    Foodeater wrote:
    hmm, jag trodde att man skulle ut med armbågarna. Får väl testa att inte göra så nästa gång då :P

    Vill du lyfta en tung vikt, träna som en styrkelyftare. Vill du däremot använda bänkpress som en bröstövning så är det en annan teknik som gäller.

    #1075226
    Jorgen wrote:
    Foodeater wrote:
    hmm, jag trodde att man skulle ut med armbågarna. Får väl testa att inte göra så nästa gång då :P

    Vill du lyfta en tung vikt, träna som en styrkelyftare. Vill du däremot använda bänkpress som en bröstövning så är det en annan teknik som gäller.

    mhmm, ja det är ju klart:up:

    #1075231

    Kan ni inte skriva/länka de olika metoderna?

    #1075313

    Det här är nog typisk badybilding, armarna snett, bryggan är måttlig, trots att han har fysik för att böja upp ländryggen mer, är inte byggd som en tunna. Man ser att lats jobbar, men inte kraftigt. Man kan nog säga att det är sådär jag gör, sedan några månader iaf.
    [youtube=Zfnx0J0Z7c8]

    Ett annat exempel, 180 kilo bänk av en typisk kroppsbyggare kan man väl kalla honom, han har ovanligt smalt grepp och pressar alltså med triceps. Han har inte fysik för bryggning, däremot använder han benen för att få till en viss vinkel men han är byggd som en tunna så det blir inte mycket. Armarna längs kroppen.
    [youtube=vAvhGS3UQxs]

    Här är motsatsen, små tjejer som styrkelyfter brukar ha extrem brygga. Armarna rakt ut,vilket man kan ha vid den bryggan eftersom deltamuskeln i princip kopplas ur då. Annars är det många som pajar axlar genom att bänka med armbågarna rakt ut, men då troligen platt på bänken.
    [youtube=vOHSzc0fP-Y]

    Styrkelyftaren Scot Mendelson använder trots enorm bröstkorg brygga,men kombinerar det med att trycka ut magen så mycket som möjligt och får då högre bröstkorg, nedre delen.
    [youtube=366YUrvmJ7A]

    Slutsatsen är att styrkelyftare bryggar mer men också att man är olika byggd :| Sedan är inte alla lika starka i främre deltamuskeln som i bröstmuskeln, är bröstmuskeln bättre tjänar man vikt på att koppla ur deltan genom att böja in armana,eller ffa genom att brygga. Alla har inte bra lats heller, en del saknar bra bröstmuskler och då tar delta lätt över, men det är svårt att göra något åt med bänkpress, då ska du hellre göra specialövningar för bröst.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.