Skulle du vilja ha Grandmaster som moderator?

Home Forums Repan Skulle du vilja ha Grandmaster som moderator?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #75760
    #600929

    Klart som fan att Martin ska vara moderator, speciellt nu när det verkar vara trolltider här på forumet.

    #600930

    Jag röstade också ja, även om GM ibland kan upplevas som lite elak(rolig). Men jag tror inte det spelar så stor roll vad vi röstar fram faktiskt.

    #600931

    Trots att jag skulle vara den första att ryka så – absolut.

    #600932

    Vad är det jag ser…

    Kollar ni på hela världen genom en skithusrulle också?

    I en perfekt värld vore Joachim Bartoll, Andreas Guiance, Jörgen, Grandmaster och Jacksatan de enda fyra modsen på forumet. Däremot hade forumet haft 30 medlemmar om så var fallet. Gillar du inte IF? Ok, ban. Gillar du inte Jockes filosofi? Aj då, ban. Är du polare med någon som inte gillar Jockes filosofi? Aaah, då blir det ban igen.

    Alltså – tro mig. Om vi bara tillät oss själva, rent moraliskt, hade både jag, Jörgen, Andreas och company spritt mer skräck i grannskapet än ni kan föreställa er. Det är flertalet gånger PER DAG som det kliar i fingrarna på mig när jag vill sparka ut någon från forumet enbart på grunden att denne är en idiot och ställer dumma frågor. Troll ska vi inte ens tala om. Men det handlar inte om vad man vill, utan vad man förväntar sig själv av andra.

    Däremot är det fler fall än man tror där personerna som kickas för trolling kontaktar oss på efterhand och frågar varför de blev utsparkade, och efter utredning – som ni självklart inte varken ser, tar del av eller tar hänsyn till att den ens äger rum efter varje invecklat fall – kryper det fram att detta verkligen är en missförstådd människa som inte menade något illa utan bara var lite märklig.

    Ska vi börja med sterilisering också? Kanske sortera upp forumets medlemmar efter biologskt värde i grupper med olika användarrättigheter? Alla med 6% BF, styv käft och 120+ i IQ blir mods. Alla med plattfot, synbar övervikt och snea framtänder får postförbud. Jag kan inte påstå att jag är helt främmande till att romantisera det konceptet lite grann – allt det där med renrasiga hundar har alltid tilltalat mig skrämmande mycket – men det är faktiskt ett internetforum med 20,000 medlemmar vi försöker driva här. Och ju mindre subjektiva personer man har som jury desto bättre IMO.

    Att jag själv är mod kan tyckas vara lite konstigt då eftersom att jag är rätt ohövlig, öppen med mina utstickande åsikter och ibland inte alls har samma uppfattning om saker och ting som tidningen vi representerar har. Och det har Jörgen med, Andreas med, till och med Magnus som är så snäll har säkert suttit i situationer där hans personliga åsikt fått stå åt sidan för att göra det som är hans jobb. Tror ni verkligen att en av forumets största tornados till medlemmar är lämplig för den rollen? Det gör inte jag – även om jag röstade ”Ja” på den här omröstningen. Självklart VILL jag att modkåren ska vara diktatorer – jag är för fan mod själv. Jag vill bestämma, men det funkar bara inte att sätta sig på folk när man ska försöka få något igenom utan att göra bort varumärket BODY.

    Alla de 19,500 som inte har självdistans är inte redo för att åka på ironiska bastningar av tjuriga ordsmeder. Det funkar inte i längden. Och ärligt talat så tror jag inte att Grandmaster ens skulle tacka ja om vi erbjöd honom – då skulle hans frispråkighet behöva läggas på is. Och jag tvivlar på att han vill gå här som en hund och lyda. Att ta in Grandmaster eller Jacksatan i modkåren vore lite halvlikt att ge Hells Angels-ledare varsin polisbricka. De skulle få djävligt mycket mer gjort än vanliga poliser, frågan är bara om det alltid skulle gå helt rätt till?

    #600933
    Marcus Syvertsen wrote:
    Att ta in Grandmaster eller Jacksatan i modkåren vore lite halvlikt att ge Hells Angels-ledare varsin polisbricka. De skulle få djävligt mycket mer gjort än vanliga poliser, frågan är bara om det alltid skulle gå helt rätt till?

    Hela din text var mycket väl författad Marcus! Din kärlek till svenska språket och skrivandet syns tydligt. Vore kul att få rota lite i din hjärna någon gång och försöka hänga med i din tankegång. :)

    Mycket rolig liknelse här på slutet, nästan signaturmaterial! Ska fundera lite över det först. ;)

    #600934

    Jag hade gärna sett Grandmaster som mod då han har bra saker att säga och är ärlig utan massa bullshit. Det uppskattas.

    #600935
    Marcus Syvertsen wrote:
    Vad är det jag ser…

    Kollar ni på hela världen genom en skithusrulle också?

    I en perfekt värld vore Joachim Bartoll, Andreas Guiance, Jörgen, Grandmaster och Jacksatan de enda fyra modsen på forumet. Däremot hade forumet haft 30 medlemmar om så var fallet. Gillar du inte IF? Ok, ban. Gillar du inte Jockes filosofi? Aj då, ban. Är du polare med någon som inte gillar Jockes filosofi? Aaah, då blir det ban igen.

    Nu lät du käften gå utan att tänka efter lite. Det där får du ta tillbaks illa kvickt.

    Kan du förklara hur du tänkte när du trodde att jag skulle bannat folk som inte gillar IF? Har jag någonsin visat ett sådant starkt bias tidigare?

    Jag hade bannat en del folk som förpestar forumet med dravel och korkade påståenden som de inte kan backa upp.

    Det sänker lärandeprocessen för nybörjare om det kommer någon jävla tomte och tjafsar emot när t ex någon medlem postar starka bevis för faktiska förhållanden.

    Exempel:

    Nybörjare: hur ligger det till, kommer jag hamna i svältläge om jag inte äter varannan time.

    Hjälpsam och insatt medlem: nej, det är en myt. Här kommmer ett antal studier som visar hur det ligger till (postar x antal abstrakt).

    Idiot/troll: Ja, absolut. Men enligt Poliquin kan svältläget avhjälpas om du intar 50 g fiskolja. Rektalt.

    Nybörjare: OJOJ nu är jag förvirrad hur ligger det till?

    + Tråden fortsätter i 10 sidor med massa tjafs fram och tillbaks pga ihärdigt trollande.

    Med det sagt så skiter jag i modtiteln. Jag hade knappt haft tid att jaga nötter här. Men ni kan väl ta och visa lite stake i framtiden och inte vara så jävla veliga. Standarden här på forumet har sjunkit rejält det senaste halvåret och det blir mycket sällan någon vettig diskussion.

    #600936

    Jag hade velat ha Krampus som moderator.

    #600937
    J.v.K wrote:
    det som jag stör mig mest på, är att okunniga som suger åt sig all kunskap de kommer åt. kan komma att läsa dessa ”troll” inlägg, samt andra idiotinlägg som dyker upp här titt som tätt och ta åt sig det och använda. och att det på så sätt kan det vara mindre bra

    Är det vår uppgift då – att köra operation Kina och filtrera alla sökresultat så att bara det vi själva har bedömt sant och lämpligt för våra kära läsare ska få synas offentligt? Folks kroppar är inte gjorda av glas – däremot kan deras psyken vara desto mer rangliga.

    Det är inte vårt ansvar att det som publiceras av frispråkiga medlemmar på forumet är 100% rätt – då skulle vi behöva gå igenom träningsjournaler också och radera alla som inte uppnått ett visst resultat, ta bort alla proffsbilder för att folk inte ska tro att det går att se ut så för vem som helst, radera politiska och religiösa diskussioner ur repan osv. osv. och då vetefan om inte just du till exempel skulle skrika ganska högt om censur istället?

    Mig till minnes har du klagat på censuren här på forumet någon gång. Vem fan har inte det – hell, jag har som uppgift att upprätthålla barriären och JAG tycker att vi censurerar för mycket information här. Var och en får stå för sitt på mitt bord, men så funkar inte folk riktigt heller.

    Det finns mycket psykologiska aspekter inom träning och friskvård också som vissa av forumets tuffingar inte tar hänsyn till. Gemene läsare på forumet kanske inte är 24, knallhård och dödligt dedikerad till att ha ribbor på låren. Gemene läsare är nog snarare halvfet, ganska lat och ser forumet och dess läsning som ett sätt att mätta deras egna självförakt för att de inte tar tag i sina liv och styr upp sig. Allt de vill ha är den där kortsiktiga tillfredsställelsen som man får genom att t.ex. leva efter folkmyter, prova på treveckorsmetoder och annat skräp som alla pålästa vet inte fungerar i längden.

    Vi måste ta hänsyn till alla. Och det gör inte Grandmaster alltid – påstår någon något annat är det inte hos oss problemet ligger för så klarsynta borde de flesta här vara att de förstår att såpass starka personligheter inte alltid går hem. Majoriteten av alla människor tycker inte om sådana som Grandmaster – han har färgglada åsikter, uttrycker sig väldigt hårt och ohövligt, visar inte onödigt mycket respekt till folk för att vara artig och håller inte på kulorna om någon idiot ger sig in i ringen med honom heller.

    För att återgå till hur jag själv upplever allting så är det så att personer med starka åsikter har både vänner och fiender. Alla har både vänner och fiender, frågan är bara hur stora andelar det rör sig om av endera parter. Om Janpeter till exempel som är en väldigt sympatisk, vältalig och hövlig farbror sätts i ett rum med 100 personer så är väl chansen att 90 kommer komma överens med honom ett sätt eller annat. Den ration är korkad att vända på, genom att tillsätta personer som inte drar sig för konflikter.

    Jag fick skit i början för att jag var för hård mot folk, härjade för mycket och var för öppen med mina åsikter. En annan moderator tog mig i örat på telefon och sa att ”du är välkommen till din åsikt, jag försvarar din rätt att ha en egen åsikt, men OM du ska skylta öppet med den åsikten så kan du inte vara moderator längre för genast förknippar folk den åsikten med min tidning, för det är inte alltid du har rätt heller”.

    Så funkar det för oss. Och så funkar det tydligen inte för Grandmaster, för de gånger folk utan belägg protesterar mot hans åsikter eller resonemang så får de höra att de har gjort det. Och som sagt, hela det här upplägget får det att låta som att jag inte gillar Grandmasters sort, folk som uttrycker vad de tänker och inte sticker under stolen med hårda bud – det är precis tvärt om. Till vardags där jag inte representerar någon annan än mig själv, och mig veterligen även ett par av de andra modsen under vissa omständigheter, betydligt mindre nyanserade och öppensinnade.

    Jag tycker bara att det är vansinnigt viktigt att kunna skilja på sig själv och det man sysslar med – och jag tror som sagt inte att eldsjälar som Martin har varken tid, ork eller lust med det. Således blir han nog ingen bra moderator, även om jag själv välkomnar honom in i kåren med öppna armar!

    #600938
    Grandmaster wrote:
    Nu lät du käften gå utan att tänka efter lite. Det där får du ta tillbaks illa kvickt.

    Kan du förklara hur du tänkte när du trodde att jag skulle bannat folk som inte gillar IF? Har jag någonsin visat ett sådant starkt bias tidigare?

    Det var symboliskt Martin. Precis som allt annat, jag menar inte heller ordagrant att vi ska börja med rassortering och spöstraff. Allting är inte alltid ordagrant hela tiden.

    Jag vet mycket väl att du inte skulle köra Hitler-stilen. Jag överdriver alltid i mina inlägg, det gör du ju själv också, det är det enda sättet att få folk att fatta skillnaden på saker och ting ibland. Du är lite mer principfast än andra människor, och det är inte helt felfritt alltid, det är det jag snackar om här.

    #600939

    Måhända. Men det var jävligt dålig ”symbolik” för att vara dig.

    #600940

    Vem är det?

    #600941
    Grandmaster wrote:
    Måhända. Men det var jävligt dålig ”symbolik” för att vara dig.

    Fullt möjligt – och om så är fallet tar jag självklart tillbaka det. För det var inte alls tanken med hela upplägget att du skulle framstå som något slags korkad mobbare. Det är helt fel om det uppfattas så, så då ber jag om ursäkt.

    För övrigt håller jag absolut med om det som du gjort exempel av i inlägget ovanför här, med att lärandeprocessen helt klart drabbas av att folk har yttrandefrihet. Det är en av yttrandefrihetens största nackdelar tycker jag, att vilken idiot som helst får säga vad som helst. Men till er andra som också tycker att det är dåligt, så är det tyvärr något vi får finna oss i på ett offentligt forum och tackla på bästa möjliga sätt. Att citera puckonas inlägg och förklara vart de har fel någonstans på ett seriöst sätt så att man framstår som bättre vetande själv är en bra metod där till exempel. :)

    #600942

    Jag gillar Grandmaster. Han bidrar med en stor portion sarkasm och ironi och det gillar jag, röstade därmed Ja.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.