Skulle du vilja ha Grandmaster som moderator?

Home Forums Repan Skulle du vilja ha Grandmaster som moderator?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #600943

    Felaktig information kan man inte göra mycket åt. Det är ett forum med allt för många medlemmar som anser sig besitta lite väl stora sanningar. Man kan egentligen bara kräva av den som läser att denne är kritisk, samt har ett vaksamt öga till de som har ett rykte om sig att kunna vissa saker. Grandmaster till exempel.

    Det är ett forum, ingen tidsskrift. Det kommer alltid cirkulera en massa skitsnack när alla ska komma till tals, om än i en hövlig ton. Det är moderatorernas uppgift att se till att ingen levererar sina osanningar på ett otrevligt sätt, eller via andra regelföreträdelser. Så enkelt är det.

    Då ska ni se snacket som cirkulerar på tatueringsbrädor. Jag gav upp kampen mot hepatit C-spridning och monsterinfektioner för många år sedan.. Troll!

    #600944
    Per Grunditz wrote:
    Felaktig information kan man inte göra mycket åt. Det är ett forum med allt för många medlemmar som anser sig besitta lite väl stora sanningar. Man kan egentligen bara kräva av den som läser att denne är kritisk, samt har ett vaksamt öga till de som har ett rykte om sig att kunna vissa saker. Grandmaster till exempel.

    Det är ett forum, ingen tidsskrift. Det kommer alltid cirkulera en massa skitsnack när alla ska komma till tals, om än i en hövlig ton. Det är moderatorernas uppgift att se till att ingen levererar sina osanningar på ett otrevligt sätt, eller via andra regelföreträdelser. Så enkelt är det.

    Du är en vis man:emo-thumb

    Och om man ser något som är out of line är vi givetvis tacksamma om man använder report-knappen. Tycker man att modererandet är för slappt eller whatever är det här det bästa sättet att påverka det på. Den absoluta majoriteten av grejer som rapporteras är sådant vi håller med om och som åtgärdas på olika sätt (tas bort/varnas/bannas). Men det går helt enkelt inte att se allt från vår sida, så vi är beroende av att folk rapporterar när de ser något skit:)

    #600945
    Andreas Guiance wrote:
    Du är en vis man:emo-thumb

    Där har vi moden tycker jag. Per hade varit perfekt i den rollen. Dessutom är han konstnär ergo sysslolös och databarn.

    #600946

    Röstade nej, vill hålla Grandmaster fri och otyglad.
    Men att forumet blivit lite väl fullt av idioter sista tiden stämmer bra och Grandmaster skulle säkert vara en bra moderator. Men tror han tillför mer som det är nu.
    Dessutom är han nog upptagen med annat än trolljakt

    #600947

    Det sägs mycket klokt, både i den här tråden och via diverse skriftväxling med oss mods.

    Vissa vill, delvis berättigat, ha en hårdare regim och anser att vi mods moddar för moderat.

    Andra anser, likaså legitimt, att det är för uppstyrt och att flamset och flärden försvunnit från forumet.

    Det handlar som så ofta om hur vi ser världen. Vissa vill ha den absolut mest korrekta informationen hela tiden och inget annat. Andra vill mest ha en stund på en fritidsgård för träningsnördar.

    Att göra alla nöjda samtidigt är troligen helt omöjligt. Utmaningen till ”oss som vet bäst (inte mods utan de med viss kunskap)” är att hantera diverse troll och lysmaskar utan att för den skull bli ett nytt Nordkorea och samtidigt hantera de värsta tokerierna på ett sådant sätt att det blir tydligt även för den oinsatte vad som är relevant och oskadlig information och inte. Plus att vi historiskt vet att en del av det vi höjer till sanning idag kommer att vara en anings aning osant imorgon. En annan fråga är hur mycket kunskap som ska krävas för att få yttrandeträtt? Det öppnar ett inte helt utan fascistiska egenskaper befläckat forum. Och undras hur många av mods och medlemmar som egentligen har kunskap, kompetens eller formell behörighet då? Risken blir uppenbar att det blir fikarumsdiskussion runt ett väldigt litet bord på Institutionen för övermänniskor.

    Och handen på hjärtat: Är det bara vi mods som med viss saknad minns ganska många bärsärkar, troll, skvatt galna fjunisar och rabiata vadsomhelst? Är det bara vi mods som garvar gott åt gamla inlägg av bannade medlemmar som…

    Och jag får erkänna att jag har skrattat mig harmynt ibland åt exempelvis Grandmasters kommentarer till någon orimlig teori plankad ur valfri veckotidning eller uppsnappad vid ett fikabord. På ett personligt plan kan jag älska sånt. På ett mer professionellt plan måste jag samtidigt registrera en varning för samma sak. Svår balans det där med sak och person.

    #600948

    Som framför allt läsare i forumet håller jag med och det mesta Marcus S skriver…

    Ett medel för att hålla viss självkontroll på nivån av det skrivna kan vara att uppmna folk att inte ha nickname utan ett identifierande användar namn samt att avatarer föreställer en själva.

    Har varit aktiv på forum som uppmanat till det och det fyller faktiskt en oväntat stor rensnade effekt. Blir ofta betyligt mer eftertänksamt då man skriver något i sitt namn och inte som någon påhittad superhjälte eller dylikt.

    Har förövrigt ingen åsikt eller önskan om ny moderator.

    #600949

    Nejfan, räcker med pudelrockare till mods redan nu.

    #600950

    Det hade varit en utopi med Andreas som ensam forumhärskare och därför tror jag inte på att introducera fler element som står i vägen för detta. Dessutom tillför redan Grandmaster med mycket matnyttigt och skulle nog inte komma till sin rätt under mer kontrollerade former.

    #600951

    Han har Voltaires vackra panna, men saknar Heideggers underbara dubbelhaka. Så det får nog bli ett nej, tyvärr!

    #600952

    Blir ja fran min sida, den bilden jag har av honom via hans inlagg ar inte riktigt den som vissa malar upp har. No BS, kreativa samt konstruktiva inlagg, skont satt att ta ned nagon till jorden, vad mer kan man begara?

    #600953

    Men alltså, att ge råd, konstruktiv kritik och ta ner folk på jorden är inte en moderators uppgift. En moderators uppgift är att moderera. Har ni sett partiutfrågningar från riksdagen? Moderatorns uppgift är att se till att de som talar håller sig inom tidsramen, samt håller sig till ämnet, och bestämmer vem som talar. På ett forum ska moderatorn se till att folk håller sig till reglerna, alltså ansvara för att trådens syfte upprätthålls. Slå upp ordet ”moderation” så förstår ni.

    Ni har fått det hela om bakfoten lite. I vilket syfte skulle Grandmaster passa som moderator? Han passar perfekt där han är.

    #600954

    Andreas, vi är här för att se till att forumets regler följs. Vi är inga sociala coacher som ska ha något slags maktroll här – precis som polisen – sköter du dig och följer reglerna slipper du ha med dem att göra, hur dum i huvudet du än är.

    Edit; Per vann. Och han var lite trevligare också, så lyssna på honom och skit i mig haha.

    #600955
    J.v.K wrote:
    det som jag stör mig mest på, är att okunniga som suger åt sig all kunskap de kommer åt. kan komma att läsa dessa ”troll” inlägg, samt andra idiotinlägg som dyker upp här titt som tätt och ta åt sig det och använda. och att det på så sätt kan det vara mindre bra

    Vissa av oss försöker dock motarbeta det. Men tyvärr faller det på min svaghet i bänkpress.:D

    #600956
    Eddie Vedder wrote:
    Vissa av oss försöker dock motarbeta det. Men tyvärr faller det på min svaghet i bänkpress.:D

    I mina ögon faller det på att du håller på Degerfors. :ph34r:

    OT – vem som modererar lägger jag mig inte i. Det enda jag kan säga är att jag har lagt ner att försöka hjälpa till och bidra med att posta i forumet utöver lite skit i repan emellanåt. Jag har ett stort problem med hur en del saker och ting förhåller sig på det här forumet men andas man något om det så modereras ju de inläggen bort ögonblickligen ändå.

    #600957
    Marcus Syvertsen wrote:
    Att ta in Grandmaster eller Jacksatan i modkåren vore lite halvlikt att ge Hells Angels-ledare varsin polisbricka. De skulle få djävligt mycket mer gjort än vanliga poliser, frågan är bara om det alltid skulle gå helt rätt till?

    Håller med. Regeltillämpningen skulle nog riskera att bli något inkvisitorisk…

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.