Nyheter om fotoprojektet Muscles for Charity

Home Forums SKKF informerar Nyheter om fotoprojektet Muscles for Charity

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #435979

    Det börjar dra ihop sig för olika små och stora evenemang i detta projokt. Om det är nu någon som inte har facebook av dom som skall fotas så kan ni vänligen skaffa det. ;) Där finns [http://www.facebook.com/group.php?gid=100095987379 en facebookgrupp som heter Muscles for Charity]. Jag kommer att kabla ut alla nyheter där. Och även lite här, snart kommer en fulländad deltagarförteckning. Och i facebooksgruppen så gå in lite då och då för jag gör alla utskick där.

    Snälla Jörgen eller nån annan moderator,,, om det går bra att låsa fast den här tråden . Tack på förhand/Tomas

    #64133
    #435980

    Jörgen är lat idag så jag rycker väl in då ja.

    #435981

    Tack jp!

    Har börjat tjuvstarta med fotningarna. Förste man blir på Lördag morgon , på söndag så skalll Andreaz Engström fotas.I början av veckan så skall Pia – Marlene Jonsson också fixeras på minneskortet.

    Veckan innan Sm i AF så har jag mycket tid till att fota , den 13 skall jag ner till Göteborg och fota Sewsen, Sophie Sundberg, Karin Svedberg, samt Tobias Kemmerling. Jag har även tid på Måndag den 14 om någon kan då av er Göteborgare/närstädes.

    Arbetet med sponsorerna går framåt. dock har jag bara pratat med Swedish fintess och proteinfabriken på allvar än. Ni får gärna prata med era sponsorer och tigga pengar.Be dom ringa mig, dom får en ganska schysst reklamplats för det dom betalar för. Pengarna nu går direkt till att trycka katalogen som kommer att kosta i runda slantar 40.000:- Då har jag nog tagit i lite. Katalogen kommer att innehålla en del svart/vitt men det kommer finnas detaljer i färg vilket innebär högre kostnad. Den kommer att tryckas i 500 ex.

    Det kommer att bli så att är man sponsrad av proteinfabriken så kommer deras logga att synas i katalogen. Det skall dock inte bli nån kläd/kosttillskottskatalog, kommer att dra gränsen dock precis innan.

    I övrigt så vill jag tacka alla som jag pratat med hittils som är så positiva till detta. Jag är tämligen säker på att jag kommer att ro det här i land.
    Det kommer nog att vara en trött Tomas ibland, men ingenting här i livet är gratis.

    Det här året delas härmed upp i några avdelningar/fototider:

    1. Innan Af sm.
    2. Veckan efter Af.
    3. Veckan innan och under samt veckan efter sm i Västerås.
    4 Decembercupen —Lucia.
    5. Veckan efter Lucia.

    År 2010 prelimärt :
    Januari eventuella eftersläntare(om det finns sådana efter julmaten =)
    15 januari-sista februari: Layout av katalogen.

    1 mars : Materialet skall in på tryckeriet
    1 April Tomas skall i stor hemlighet njuta som ensam åskådare av den färdiga produkten.(Skojar bara =) dom som har jobbat med layout och så kommer också att få se samt sponsorerna.

    Sweden GB 2010 En videosnutt(reklamfilm om vårat gemensamma verk) kommer att visas och sedan öppnas försälniningen av katalogen.
    Jag kommeratt filma lite runt våra fotosessioner och klippa ihop det till något roligt.

    Ni får några bilder själva på en cd skiva. Kommer att finnas ett ställe på tävlingen att hämta ut dom. Att ni skall få alla bilder är i logistikens namn omöjligt, men dom bästa bilderna ordnar jag och ni behöver inte betala ett öre för dom bilderna det lovar jag.

    Min vision : 500 kataloger säljs slut, dom kostar 250;- =125.000:-
    Om jag har fått sponsorer till alla utlägg så blir det 62.500:- som går till Priser för en kvinna och en man i sporten. Någon som har tävlat.

    62.500;- till Barncancerfonden.

    Ring om det är ngt mvh Tomas

    #435982

    Finns det intresse för att fota fler personer? Detta är något jag gärna skulle vara med på.

    #435983

    Hej Sid! Jag är ledsen men det är redan trångt. Det är flera som har frågat och jag vill inte hamna i dilemmat att saka någon jag redan har lovat.
    Jag har en liten reservlista som jag sätter upp dig på. Det är just nu 24 stycken på den. Men jag blir jätteglad att du är intresserad. OM det här projektet slår som jag tänker tvinga det till , så blir det här nr 1 i en föjd av flera fotoprojekt. mvh Tomas Ivering

    #435984

    tomas, låter grymt! lycka till!

    #435985

    kör en liten teaser här, den här bilden kommer givetvis inte katalogen men men vi fotade den igår och jag kan säga att bilderna blev lyckade. Det kommer att vara det här stuket i katalogen. Dock kommer ingen av dessa som togs iden här serien att vara med Tack Pia Marlene !

    #435986
    Tomas Ivering wrote:
    kör en liten teaser här, den här bilden kommer givetvis inte katalogen men men vi fotade den igår och jag kan säga att bilderna blev lyckade. Det kommer att vara det här stuket i katalogen. Dock kommer ingen av dessa som togs iden här serien att vara med Tack Pia Marlene !

    Åh, vad roligt att få se lite bilder! Bra jobbat både framför och bakom kameran! :up: Det kommer nog bli ett riktigt fint slutresultat! :nod

    #435987
    Katti wrote:
    Åh, vad roligt att få se lite bilder! Bra jobbat både framför och bakom kameran! :up: Det kommer nog bli ett riktigt fint slutresultat! :nod

    Framför allt är det förb..t kul att fota. Forhoppningsvis utvecklas jag inom det här också när jag har härjat med ett 45 tal vältränade individer. Projektet innehåller ”diverse utmaningar” kan jag säga. Både varmt, kallt, högt, och vatten blir det. Kanske en undervattensbild?? vem vet:|

    #435988

    Ok nästa fotning blir Johan Malm och Jannike Larsson, den 26 augusti, sedan bär det ner till Göteborg (fan tur att man har gps, hittar inte i den staden =))
    Där kommer vi att fota den 13 Karin Svedberg, Sewsen, Henke (förmodligen)
    och Tobias K.

    Den 14 e blir det Anders Lundgren, Irene, Maria Blom, samt några till .

    Är det någon i göteborgstrakten som har tillgång till en rökmaskin som man kan få låna??, Har bilen full med riddarrustningar, svärd,blixtar, mig själv och en himla massa saker.

    #435989

    Tänk på att rökmaskiner och blixtar är en otroligt svår kombination att plåta. Jag hänger med på Johans dag, men vi hörs om det senare idag. :)

    #435990

    Bra Marcus . :emo-thumb

    #435991

    Igår gick plåtningen jätte bra med Jannika Larsson och Johan Malm. Min käre kollega Syvertssen var med och härjade. Slutklämmen blev otroligt bra bilder.

    Vi kan säga så här… det blev inte som vi hade tänkt oss, drar den historien nån annan gång(kanske i katalogen) Nästan en hel dag med flyttning av blixtar, skruvandes med objektiv och sist men inte minst bra bilder som vi var nöjda med.

    (Stackars Johan och Jannika som fick sitta långa stunder när två överkreativa
    filosofer gick omkring och tänkte, skruvade objektiv och skällde på Jannikas lugg);)

    #435992

    OBS, spoiler om Maria Bloms fotografering nedan:

    [http://www.nwt.se/kristinehamn/article574730.ece NWT: Vältränade Maria blir vampyr i kalender]

    Quote:
    Maria Blom började styrketräna på högstadiet, men det dröjde 14 år innan hon ställde upp i en tävling för första gången. Resultatet blev en andraplats i nybörjarklassen. Och möjligheten att få vara med i en fotokalender, Muscles for charity.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.