Antons way to a better tomorrow

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Antons way to a better tomorrow

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • Author
    Posts
  • #886468

    Tjenare, jag skall ta nya tag när det kommer till träningen. Jag har sedan Mars 2006 gått ner ungefär 40 kg, detta gjorde jag genom styrketräning / cardio och en bättre kost. Men senaste tiden har jag haft enorma svårigheter med kosten. Sockerberoendet är tillbaks och det känns hårt.
    Men som sagt nu är det nya tag. Jag kommer försöka variera min träning en hel del och kommer skriva ner så detaljerat jag orkar, kommer även försöka uppdatera dagligen… Jag kommer dessutom skriva hur min kost sett ut under dagen..
    Mina mål med träningen är att komma ner till en ok vikt (80 – 85 kg) för att sedan börja bygga. Jag har sedan jag började träna i mars, gjort en hel del konditions och styrkeökningar. Jag satsar i nuläget framförallt på viktnedgången men hoppas dessutom på att kunna förbätta min kondition så jag iallafall kan jogga en mil :).

    Mina stats i dagsläget: Längd:183cmVikt:103,5 kg Ålder:16 år
    Midjemått: 111cm

    Mitt nuvarande schema ser ut såhär..

    Dag 1: Rygg, mage,
    Dag 2: Ben, vader, underarmar
    Dag 3: Axlar, triceps
    Dag 4: Mage, underarmar (jogging)
    Dag 5: Bröst, biceps, vader
    Dag 6: (jogging)
    Dag 7: Vila

    Jag kör även cirka 20 – 30 min cardio varje dag.

    Tack för mig!:up:

    #85885
    #886469

    Igår(lördag) blev några timmars amerikansk fotboll med polarna. Ganska intensivt och jävligt kul:up: Idag har jag käkat rätt kasst, en del grillat, druckit en del light läsk osv… Men idag(söndag) blir det andra bullar(alltså inga bullar:| ) Ha de gött!

    #886470

    LYcka till med träningen :nod

    #886471

    Starkt jobbat att minska 40 kg på ett år.:up:

    #886472

    Riktigt starkt jobbat! Ät hälsosamt och fortsätt träna så kommer det gå lysande för dig!

    BTW, om du är intresserad lite mer av viktfrågor och vikproblematik kan jag rekomendera: Ormen i paradiset, en bok om fetmaepedemin. Finns att låna på nästan alla bibliotek tror jag. Mycket bra och matnyttig info.

    GL HF![/b]

    #886473

    Idag (söndag) har jag käkat helt ok kost, hel del frukt och normal mat.
    Jag känner mig väldigt sliten i kroppen efter fotbollen så det blir ingen träning idag. Ha det bra! Imorgon blir det stenhårt på gymet! :up:

    #886474

    Här är en bild från den 20 Jan 2007… Lyckades gräva upp den :)

    #886475

    Grymt bra jobbat hittills Anton! :emo-thumb :emo-thumb

    #886476

    Kunde inte hålla mig blev en timmes promenad idag(söndag) ändå! Var riktigt skönt och gick ganska snabbt… Tänkte även säga
    vilka kostillskott jag äter. Whey 80 (efter träning med en till 2 bananer alt. russin :) ), koffein tabletter, vitaminer / mineraler, Omega 3. Det var allt tack för mig!

    #886477

    Good luck man! Du har redan presterat grymt bra! Jag menar det är inte en piece of a cake till att gå ner 40 kg! Jag vet lite hur det e gick ner ca 20kg på ett år! Kämpa på mannen! Håller tummarna för dig! Mvh Tobbe

    #886478

    Hitills idag har jag käkat havregrynsgröt, kyckling och pasta, nudlar med grönsaker, och efter träningspasset > Gainomax + proteindrink.

    Dagens pass:

    5 min löpning

    Lats drag 4 set från 4 – 12 rep 60 – 90 kg

    Marklyft: 4 set från 12 till 10 rep 70 – 100 kg (ryggen orkar mer men greppet är kasst, skall köpa remmar men tränar även grepp separat..)

    Hantelrodd 2 set 8 rep 35 – 40 kg

    Latsdrag med smalt omvänt grepp: 3 set 12 reps @ 60 – 65 kg

    Körde dessutom ett set benlyft ibland mellan ryggövningar totalt 6 set benlyft (maxade)

    Fick en del smärtor i magen i mitten av passet, får ta det lugnt med fibrerna i fortsättningen :), vilket ledde till att jag knappt orkade i slutet och trapzen fick lida för det (inga shrugs), kör shrugs imorgon istället..

    Tackar för mig!
    Ha de bra!

    #886479

    Har dragit en proteindrink till och käkat ett par mackor, nu skall jag kolla på Kyle XY en otroligt cool serie för dom som gillar serier :) Ha de gött!

    #886480

    Tjenare!
    Kul att du kommit igång igen. Kör på och var inte ”rädd” för att vila.

    Lycka till med din träning!!

    Mvh
    Martin Alexandersson

    #886481

    Nu är det tisdag morgon, skall precis dra och köra ett benpass. Riktigt go värk i ryggen från i gårdagen:up: . Ha de gött! :pop:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.