48 timmar återhämtning

Home Forums Allmänt om gymträning 48 timmar återhämtning

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #79246
    #708481

    Tjena.. Som alla vet finns det MÅNGA myter och skitsnack om träning på gym.. Så jag frågade en av killarna som äger gymmet jag tränar på… Vi pratade om armarna.. Han menar att jag ska kunna köra armar efter 48 timmars vila. Om man äter och sover rätt så klart.. Jag har 42 cm runt armarna och det är lite så jag ska lägga på lite mer där.. För jag har för mycket på kroppen och för lite på armarna.. Så vad tror ni är 3 ggr i veckan för mycket för armarna? Och jag ska inte köra nått annat under en viss tid..

    Är 19 å tränar 3 år snart :P om nån undrar

    #708482

    Jag har aldrig hört något liknande. Man skall ju träna en gång i veckan, och det gäller alla muskelgrupper.

    #708483

    Okej killen jag snackade med har tränar i 25-30 år :P å tävlat å både sm å vm så jag tror han vet vad han snackar om.. tycker Dock att det låter lite skummt för det är Helt emot vad jag har hört tidigare.

    #708484
    stor_biff wrote:
    Okej killen jag snackade med har tränar i 25-30 år :P å tävlat å både sm å vm så jag tror han vet vad han snackar om.. tycker Dock att det låter lite skummt för det är Helt emot vad jag har hört tidigare.

    Har kört 3 helkroppspass i veckan sista 2 månaderna, och det funkar väldigt bra för mig. Så enligt mig fungerar det bra. Testa själv, ökar du så är det bra, annars är det dåligt för dig.

    #708485
    stor_biff wrote:
    Okej killen jag snackade med har tränar i 25-30 år :P å tävlat å både sm å vm så jag tror han vet vad han snackar om.. tycker Dock att det låter lite skummt för det är Helt emot vad jag har hört tidigare.

    Beror helt och hållet på träningens volym..
    Och varför i hela friden ska du inte köra nått annat än armar ett tag? :( :O

    #708486
    Sami.A wrote:
    Beror helt och hållet på träningens volym..
    Och varför i hela friden ska du inte köra nått annat än armar ett tag? :( :O

    För jag har mycket större kropp än armar.. det är därför..

    #708487
    stor_biff wrote:
    För jag har mycket större kropp än armar.. det är därför..

    Jaha?.. men tränar du inte resterande kroppen krymper dem muskelgrupperna ju.. varför inte prioritera istället, kör armar hårt 2 gånger i veckan, 3-5 set, 8-12 reps biceps efter rygg, 3-5 set, 8-12 reps triceps efter bröst, och sen kör du armar ihop i ett pass..

    Och sen har du ju bara tränat 3 år, vänta med prioritering vore mitt tips.. nöta på allt bara, det kommer.

    #708488
    stor_biff wrote:
    Okej killen jag snackade med har tränar i 25-30 år :P å tävlat å både sm å vm så jag tror han vet vad han snackar om.. tycker Dock att det låter lite skummt för det är Helt emot vad jag har hört tidigare.

    Om han nu är så erfaren, vilket han verkligen bör vara efter 25 års tränande och deltagande på VM och SM. Så lita på han!

    #708489
    faogel wrote:
    Om han nu är så erfaren, vilket han verkligen bör vara efter 25 års tränande och deltagande på VM och SM. Så lita på han!

    Hoppas du är ironisk. Ingen skillnad på förusättningar?

    #708490
    Melin wrote:
    Hoppas du är ironisk. Ingen skillnad på förusättningar?

    jävligt simpelt.. funkar det inte med högvolym 1 gg/vecka provar man lågvolym 2-3 ggr/vecka…

    #708491
    mikaelf wrote:
    jävligt simpelt.. funkar det inte med högvolym 1 gg/vecka provar man lågvolym 2-3 ggr/vecka…

    En gammal nordisk mästare tyckte att man aldrig skulle träna baksida lår med mindre än 6 set, en annan gammal tävlingsbyggare tyckte jag körde ”discoträning inför helgen” när jag egentligen körde DogCrapp.

    Man ska lyssna på de äldre men tänk på att de är gamla (och ibland gaggiga) och väldigt insnöade.

    Trial and error funkar alldeles utmärkt.:bb3:

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.