5 bästa bröstövningar?

Home Forums Allmänt om gymträning 5 bästa bröstövningar?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • Author
    Posts
  • #511099

    Hejsan!

    Har precis lyckats få till ett bra schema till mig själv!
    Men det som kvarstår är bröst träning. Någon som tips på ett antal bra bröstövningar?

    Mvh

    #70075
    #511100

    räcker med två pressövningar och en flyesövning per bröstpass. varför 5 övningar??

    #511101

    [http://www.exrx.net/Lists/ExList/ChestWt.html]

    Själv kör jag bänkpress med stång/hantlar följt av lutande press, sen brukar jag köra slut på brösten i någon fast maskin för att minimera risken för skador när jag är trött.

    #511102

    jag brukar aldrig känna så mycket i bröst efter träningen. därför tänkte jag kanske lägga på 1-2 övning. men just nu kör jag på

    Bänkpress
    Hantelpress
    Flies

    #511103

    Detta ska följas

    #511104

    Brukar köra:

    Bänkpress
    Lutande hantelpress
    Flies (fortfarande lätt lutande)
    Stående drag i kryssdrags maskin

    Då får man med allt tycker jag. Vet ju många som kör först bänkpress med stång, för att direkt efter gå och göra exakt samma sak, fast med hantlar, och då måste det ju vara totalt meningslöst.

    #511105

    Det behöver det väl inte vara. Man aktiverar inte kroppen exakt likadant i de två olika övningarna. Dessutom kan det vara ett sätt att jämna ut kroppen om en sida är starkare än den andra.

    Ombyte förnöjer vet du väl.

    #511106
    malawiglenn wrote:
    man behöver inte känna något

    iaf 5bästa

    lutande bänkpress
    plan bänkpress
    lutande hantelpress
    plan hantelpress
    dips

    Var det inte du som dementerade dips och berättade att Axon lärt dig att dips inte är en bra bröstövning.. :|

    #511107
    malawiglenn wrote:
    Nej jag var ironisk då ;)

    Dips rulz!

    Låter ju seriöst när han faktiskt ganska ordentligt tillintetgjorde argumenten för att dips skulle vara en bra bröstövning. Inte ens tävlande i AF tränar dips när de är offseason. Låter som ganska tunga argument för mig..

    #511108
    malawiglenn wrote:
    han rekommenderar dips i sina program…

    Det är ju faktiskt också lite lustigt..

    #511109

    1. Bänkpress
    2. Bänkpress
    3. Bänkpress
    4. Bänkpress
    5. Hantelpress

    #511110

    Bänkpress+ Millitärpress kommer man långt med….

    #511111
    vasslefranmjolk wrote:
    Bänkpress+ Millitärpress kommer man långt med….

    Militärpress är knappast en bra bröstövning då mestadels tar på mellersta och främre deltat. Dock tar det sekundärt på pec., men då är det ju bättre att köra vanlig bänkpress utan eller med väldigt lsvag lutning.

    #511112
    PatrikBergman wrote:
    Militärpress är knappast en bra bröstövning då mestadels tar på mellersta och främre deltat. Dock tar det sekundärt på pec., men då är det ju bättre att köra vanlig bänkpress utan eller med väldigt lsvag lutning.

    Eftersom bänkpress är en väldigt komplett övning, men som aktiverar övre bröst i låg utsträckning, kompletterar millitärpress bra. Inte i ett split-upplägg, men för oss helkroppsfrälsta….

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.