Aggressiv av styrketräning?

Home Forums Allmänt om gymträning Aggressiv av styrketräning?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 41 total)
  • Author
    Posts
  • #668034

    Jag vet vad ni tänker på när ni läser rubriken, men snälla lämna alla sådana tankar för jag är helt seriös i denna fråga och vill inte skapa någon tråd där varningar ges ut till höger och vänster. Detta inlägg handlar inte om några bieffekter av otillåtna medel.

    Som rubriken säger, blir man aggressiv av styrketräning? Det kanske är en självklarhet att det är så eller att det inte är så, men i sådana fall. Varför?

    Jag har på senare tid märkt att jag har lättare att tappa humöret, jag blir argare över småsaker än vad jag brukar. Vet inte om det är folk som blivit dummare än om det är jag som blivit mer aggressiv. Idag ville jag typ riva hus eller bara slå på något med en slägga för att bussen åkte 3 min för tidigt så att jag missade den. Kan verkligen gå i taket över små saker.

    Visst, rent allmänt så har väl saker och ting har väl varit bättre förr men kan styrketräning göra så att man blir mer aggressiv och vad händer i sådana fall med kroppen? Känns som att jag överreagerar lättare på träningsdagar. Detta kanske bara är något slags sammanträffande.

    Tror ju knappast att det har något med mina kosttillskott att göra då jag endast käkar lite proteinpulver, kre-alkalyn, fatburner från body science och ibland så slänger jag i mig någon PWO typ Viper-X/Vasocharge.

    #77566
    #668035

    Jag personligen blir lugnare av att styrketräna.
    Tar ut all min ilska och mitt hat på gymmet, sen mår jag prima hela dagen !

    #668036

    Det kan inte vara humörsvängningar i samband med din pågående deff då?
    Jag läste även i din journal att du haft det lite jobbigt på hemmafronten på sistone, nu föreslår jag givetvis bara andra alternativ, jag har ingen aning om vad det beror på.
    Själv är jag lite som sebbeboy, är det något som gått dåligt under dagen så sparar jag den onödiga irritationen till gympasset så kanske jag kan plocka ut lite adrenalin under själva passet. Det vill säga utöver det adrenalin som kommer automatiskt.
    Men i min vardag känner jag bara att träningen påverkar mig positivt.

    #668037

    Ni som varit med ett tag kanske känner igen denna.

    Quote:
    Nu är man TOKIG!! Har precis kommit hem efter & vart & handlat med en tjejkompis.
    Eller hon handla & jag var inne på toaletten & posera…. Alltså nu är jag GRYM!!
    Jag är en SUPERMAN!! har bara kört 2pass med efedrin/koffein, men fettet bara rinner
    av en!! & jag VÄXER!! Sen när vi kom hem till henne så utan & tänka så drar
    jag av mig byxorna…. & jag har ju inga kalsonger under!! Jag brukar ju
    jämnt gå med bar underkropp hemma. Haha fan va chockad hon blev….
    Sen sa hon att jag hade liten snopp…. HA!!!! & fråga vad jag ville göra nu då.
    Jag sa att jag skulle hem & äta. Nu kommer hon väl va sur på mig…. OJJJJJJ jag är
    en ULTIMAt gud!! aggresivare än någon annan!!! HELT TOOOKIG!!
    Ja jag gjorde det väl med lite medvetande, vet ju att tjejer ofta undrar
    hur stor man egentligen har…. & vadå hon sa att den såg liten ut, haha, men
    vem fan bryr sig? Hon vill ju ändå ****** med mig. För jag är GRYMMM NU!!!
    #668038

    jag blir fan inte aggresiv av styrketrÄning!!
    Va fan Är det du pÅstÅr? Va? Koooooom dÅ!!

    #668039
    nutz wrote:
    ni som varit med ett tag kanske känner igen denna.

    triceps Är en mÄktig hÄstsko!!!!1111

    #668040

    Hur gammal är du Gurra? Känslostormarna kanske kan kopplas till det snarare än styrketräningen. :)

    #668041

    Haha jag bara skrattar!! KÄNSLAN jag har är ÅT HELVETE!!! UNDERBAR!!!
    Växer något så TOKIGT!!! Haha jag är GRÖVRE än….. HAHA!!! Come on now,
    come on now, you know we are FUCKING STRONG NOW!!!

    #668042

    @Jay
    Jag fyller 20 nästa fredag.

    @Rasmus
    Tror inte det har med ”deffen” att göra då jag har varit väldigt avslappnad på den fronten nu på slutet.

    Asso jag förstår ju att det förmodligen har något samband med att jag kanske inte är i toppform psykist men blev mest intresserad då jag märkte att det var på träningsdagar det var som värst. Visst är det jävligt skönt att gå och träna när man är lite nere eller arg på något men det här är en annan känsla som oftast kryper fram efter passen..

    Kan ju helt enkelt vara så att jag bara blir tröttare på dagar jag tränar, det och allt som har hänt här runtomkring mig. Blev bara nyfiken ifall det kunde vara någon slags minimal hormonförändring eller något sådant. Vet inte alls hur kroppen fungerar på detta plan så.

    #668043

    Indirekt kan det absolut ha en inverkat på ditt humör, rent generellt så förändras ens självkänsla osv av olika handlingar man gör.. Och kroppsfixering kanske inte är alltid till det positiva.

    #668044

    Aha, deff…8)

    #668045

    Yes, deff.

    #668046

    jag har en Psykisk sjukdom där aggressivitet är en symtom, Styrketräning var ett jätte bra sätt att dränera min aggressivitet på, det hjälper :up:

    #668047

    OKEJ. Ni fattar ju inte.

    Kan en vuxen människa på något sätt bli allmänt mer aggressiv pga. tung träning(inte nödvändigtvis styrketräning)? Säg t.ex. ökade testosteron-nivåer eller vad det nu kan tänkas bero på.

    Som ett exempel:

    faust wrote:
    om kärringa har gnällt lite väl mycket så är det ett bra sätt att få ut ilskan gnället har byggt upp haha…

    faust tränar mycket och hans hormoner ökar och härjar pga. detta. Hans ”kärring” kanske är jäkligt gullig egentligen men eftersom hans träning gör honom mer ”explosiv” i humöret kanske han tar onödigt illa upp över skitgrejer? Hur han sen hanterar sitt humör och sin ilska är en annan femma.

    Inte riktat mot dig faust.. ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.