Ambitiös Nybörjare (-fett +muskler?)

Home Forums Allmänt om gymträning Ambitiös Nybörjare (-fett +muskler?)

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #49090
    #118909

    Tjena är ny både här på detta forum och med träning

    Har nyligen bestämt mig för att börja träna på en mer seriös nivå. Har alltid bara simmat 1-2 timmar på helgen.

    Min önskan är att minska på fettet(magen) och bygga muskler. Hur gör man detta bäst?

    Är helt ny inom träning och kost! Men har försökt hitta svar på min fråga.

    Just nu tränar jag innan jobb(3 gånger i v).. Käkar frukost + en shake. 1/2 gainer innan träning och sippar på resten under träningen. Och sedan en gainer till efter träningen eftersom jag ska SITTA på kontor hela j**** dagen!… En p.shake vid lunch och en innan jag lägger mig..

    Är detta rätt väg eller är jag helt ute och cyklar?
    ”Try and fail, but don’t fail to try”

    #118910

    Hur gammal är du vikt längd, vad tränar du mer än simmning? Vad äter du mer än proteinshake och gainer? Hur mkt övervikt har du? Finns ingen info som någon kan förhålla sig till att kommentera.

    #118911

    Haha sant! 165cm lång 22år och väger 70,2.. Tränar på morgonen tre gånger i veckan. Utöver shakes och gainers så käkar jag frukost som typ havregryn med nötter och banan. Lunch på restaurant oftast spagetti och köttfärssås med sallad till.. Sen middag vanlig husmanskost…

    Tar en proteinshake tsm med frukost. Halv gainer innan träning och sippar på resten under träningen… Och en gainer direkt efter. Sen en protein shake innan jag lägger mig

    Använder scitec whey protein och super pro gainer från star nutrition.

    #118912

    Har du inte styrketränat innan så börja med tre helkropps pass i veckan med basövningar alt över/underkropp splitta mer behöver de flesta inte tänka på förrens de tränat ett tag, finns flera prg i klistrade trådar eller gör en google runda. Du kommer få åsikter högt och lågt om antalet rep och set. men en god start brukar vara 3-4 set med 8-12 rep. Du är ung och troligtvis frisk och tålig, var noga med tekniken och kör hellre långsamt än att stressa igenom övningarna. När det gäller mat är jag inget fan av massa drinkar och pulver förutom proteinpulver, ägg, banan, tonfisk, kesella, äpple räcker långt före och efter träning innan en behöver börja trixa med piller vatten duger bra under träning om en behöver vätska. Här kommer folk säkert yla också. Nu är jag tant liten sådan så mängden mat jämfört så kan du säkert lassa på ordentligt med kött,fisk, grönsaker (broccoli,blomkål,sparris, majs, morötter etc). samt äta ris, potatis, pasta i lite mer kontrollerad mängd, om du nu verkligen tycker du behöver hålla igen. Simmar + styrketränar du ordentligt borde du se resultat på ngra månader. Att bli välmusklad tar tid och kräver några år men du har tiden för dig.

    #118913

    Precis som bronx säger börja styrketräna med främst fria vikter, byt ut proteinpulvret de tillfällen de inte är efter träning eftersom det inte mättar lika bra som ”långsammare” protein i fast föda-form som t.ex. kyckling. Ett annat bra tips är att köra högintensiv träning några dagar då du går med ett litet kaloriunderskott, och sedan de dagar du gymmar äter du lite mer kolhydrater, och håller proteinet högt hela tiden :) Om man använder den tekniken effektivt och på rätt sätt kan man absolut bygga muskler och förlora fett samtidigt!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.