Angående styrkträning.!

Home Forums Allmänt om gymträning Angående styrkträning.!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #100370
    #1072748

    Hej!

    Jag har en liten fråga här angående styrketräning.

    Vissa gånger när jag styrketränar så händer det ibland i mitten, eller oftast slutet på passet att jag blir lite yr, illamående och svag i kroppen, benen.

    Kan detta bero på att man tar ut sig för mycket, andas fel när man tränar. Eller blir det blodtrycksfall??

    Jag körde rygg och biceps idag och dom första övningarna gick jättbra men sen när jag avslutade med chins och stångcurl så fick jag efter jag satt mig ner en slags flush över mig, jag blev varm, svettades, pulsen gick upp mer. svag. Ja du vet.

    Det gick ju över senare efter ca en halvtimme/timme mer och mer. Men jag undrar vad det kan bero på att det lir så ibland. Lite jobigt när man inte kan köra klart passet =(

    Kan det bero på för kort vila mellan setten?

    Kan tillägga att jg har precis gjort läkarundersökning/hälso. Och där va hjärta, blod, sänka, kortisol, kalk osv värden normala.

    Innan passet på morgonen intar jag fast carbs(malto) samt bcaa och kreatin. Och en kopp kaffe.

    Jätte tacksam för svar av!

    Mvh Andreas

    #1072781

    Hur ser dina pass ut? Mycket högrepsträning?

    Är din kondition dåligt anpassad kan illamåendet uppstå vid styrketräning under längre tidsintervall där en syreskuld skapas. Denna syreskuld kan i sig trigga ett illamående som då säger åt dig att sitta ner och ta det lugnt.

    I det här fallet kan det vara en fördel att t.ex gå lätt på en crosstrainer för att öka blodgenomströmningen och skynda på återhämtningen,

    Men har du en bra kondition är detta troligtvis inte orsaken men det är min första chansning.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.