Är det en bra tidpunkt för att träna??

Home Forums Allmänt om gymträning Är det en bra tidpunkt för att träna??

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #55537
    #176301

    Det är så att jag har börjat gymma innan jobbet på morgnarna vid sex tiden hållt på nån månad nu mån,tis,tors,fre..

    Jag äter inget innan har köpt en pwo (crack) som jag börjat ta innan jag sticker till gymmet, sen direkt efter träning tar jag en protein shake som lite senare följs av frukost (ca 1,5tim senare) Gör jag rätt eller ska jag träna efter jobbet eller skippa pwo`n så tidigt på morgonen? :|

    #176303

    Det är snarare ett bra tillfälle att träna, förutsatt att du känner att du kan prestera lika bra på fastande mage som med mat i magen, eftersom du kommer få i dig i princip alla dagens kalorier efter träningspasset.

    Jag själv föredrar att träna på fastande mage med endast lite aminosyror och koffein i omloppet för att sedan äta en större måltid efteråt.

    #176304
    nible wrote:
    Det är snarare ett bra tillfälle att träna, förutsatt att du känner att du kan prestera lika bra på fastande mage som med mat i magen, eftersom du kommer få i dig i princip alla dagens kalorier efter träningspasset.

    Jag själv föredrar att träna på fastande mage med endast lite aminosyror och koffein i omloppet för att sedan äta en större måltid efteråt.

    Okey det låter bra :)

    #176306

    Dom flesta presterar bättre på eftermiddagen/kvällen än på morgonen. Känn efter själv.

    Hormonbalansen för muskeluppbyggnad är bättre på eftermiddagen/kvällen.

    #176308

    Känner du dig energifylld så är det väl perfekt att få passet avklarat direkt på morgonen. Jag själv kör alltid mina pass innan frukosten, det går riktigt bra och känns betydligt mer gynnsamt när man äter sina större måltider sedan. :)

    Passar det in bra i din vardag så kör på det, det är enligt mig en viktigare anledning till att köra passen direkt på morgonen än huruvida det är optimalt för prestation eller inte.
    Ökar du sett över tid så gör du rätt, kanske hade du ökat 5% mer genom att köra passen på eftermiddagen men för egen del hade det inte passat in lika bra i min vardag..

    #176309

    Bra eller dåligt spelar väl mindre roll. Det viktiga är väl att du får tid att träna under din dag. Är det då morgonen som står till förfogande så är det ju bara att bita ihop. Se det så här. Träning på morgonen är ju bättre än ingen alls. :)

    Jag tränar uteslutande på morgonen och det går ingen nöd på mig i alla fall. Tränar ca 1.15 eller ibland 2 timmar om jag kör roddmaskin efter. Efter det tar jag en proteindrink och sedan äter jag en frukost på det.

    Funkar fin fint. :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.