Är detta ultimat för att bygga?

Home Forums Allmänt om gymträning Är detta ultimat för att bygga?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #48473
    #117945

    Hej! Tänkte inledda detta inlägget med att presentera mig själv lite snabbt. Jag är en 17 årig kille som är 183 centimeter lång och jag väger i skrivande stund 81 kilo. Jag har styrketränat sedan i november förra året, alltså ungefär 6 månader.

    Jag har tränat enligt detta schema större delen av tiden.
    Måndag: Rygg, Biceps. Övningar; latsdrag 4*10, T-bone 4*10, sittande rodd 3*10, skivstångscurl 4*10.

    Tisdag: Ben, vader. Övningar; Knäböj 4*10, utfall 3*10, stående vadpress 4*15.

    Onsdag: Bröst, Triceps och Axlar.
    Övningar; Bänkpress/hantelpress 4*10, sne Bänkpress 3*8, militärpress 4* 10, stående sidolyft aka kycklingen 3*10, omvända flyes 3*10. pushdowns 3*10.
    Sedan börjar det om igen, jag vilar på lördagar och söndagar.
    Jag äter frukost kl 7. Alltid havregrynsgröt. Lunch kl 11. Husmanskost kl 15 åker jag och tränar och efter träningen häller jag i mig en proteindrink. Kl 17 äter jag hemma och klockan 21 äter jag kvällsmat, oftast havregrynsgröt.

    Mitt mål med styrketräningen är att jag vill bli så stark och stor som möjligt. Sen att i framtiden tävla i athletic Fitness.

    Anledningen till att jag skriver allt detta är för att jag vill ha lite hjälp och kanske något råd från ni kunniga. Sen undrar jag om ni har några invändnigar och synpunkter på mitt ovanstående schema. Jag hade verkligen blivit glad för alla tips och råd överhuvudtaget! Tack på förhand :)

    #117946

    De klassiska receptet; basövningar och en ansenlig mängd mat.
    I den ålder låg jag väldigt stilla i vikt då man omsätter så mycket, blev först när jag flytta hemifrån och kunde lägga upp maten mera själv. Jag började räkna hur mycket jag får i mig och så la jag till extra gröt och större portioner mat.
    Lycka till

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.