armhävningar med träningsvärk

Home Forums Allmänt om gymträning armhävningar med träningsvärk

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #78738
    #700426

    hejsan, nu e de så att jag har fotbollsträning 2 ggr i veckan o styrketräning 3-4ggr i veckan.
    På fotbollsträningen kör vi oftast igenom hela kroppen ganska så hårt med olika övningar (med egen kropp) och det jag bekymrar mig mest för är armhävningarna (rygg, bröst o triceps). Då jag alltid har träningsvärk i nån utav dom muskelgrupperna.

    Över till frågan, bryter jag ner muskler när jag kör sånna här träningspass på fotbollsplanen och hur pass?

    #700427

    Du kan ju undvika att träna dom muskelgrupperna på gymmet, eller köra dom musklerna fast samma dag som du tränat armhävningar på fotbollen.

    Men eftersom du har träningsvärk tror jag du ska koncentrera dig på andra muskelgrupper på gymmet.

    #700428

    jag menar, att dagen innan kör jag t ex bröst på gymmet, sen på fotbollsträningen så kanske det blir armhävningar (enklare än bröstpasset på gymmet ju) men det spelar ingen roll?

    #700429

    Du bör undvika träna vid träningsverk, men som ”banana” säger ovan kan du köra samma muskelgrupper samma dag. Du kan köra ett dubbel pass där.
    Glöm inte äta o vila .. MVH

    #700430
    zalleee wrote:
    jag menar, att dagen innan kör jag t ex bröst på gymmet, sen på fotbollsträningen så kanske det blir armhävningar (enklare än bröstpasset på gymmet ju) men det spelar ingen roll?

    Strunta i att träna bröst på gymmet dan innan. Ge musklerna i alla fall 48 timmar på sig att återhämta sig.

    Visst är armhävningar enklare än bröst på gymmet (om man kör tungt). Men kör man tillräckligt många armhävningar blir även det jobbigt.

    Underskatta inte armhävningarna..

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.