Återhämtning av muskler

Home Forums Allmänt om gymträning Återhämtning av muskler

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #52477
    #128925

    Hej på er!

    alla vi som sliter på gymet inför beachpremiären vet att det kan slita mycket på kroppen. Har nyligen upptäckt att hur viktigt det är att fylla på med magnesium, helst i citratform, för att ge musklerna chansen att återhämta sig och slippa känna sig helt överkörd. Äter själv ett kosttillskott som dessutom innehåller ellagsyra från granatäpplen, funkar helt klockrent! Musklerna känns fräscha och kroppen mår bra.

    Kör hårt ni med!

    #128926

    vad är det vi ska diskutera..?

    #128927

    jag är ny på forumet och tänkte dela med mig av lite tips 😮 ifall intresseklubben vill anteckna

    #128928

    Kör man beachpass 7 dagar i veckan kan jag tänka mig att det sliter. Tränar du efter något normalt schema med en ok splitt samt normal kost så bör inte behovet att fylla på med extra magnesium infinna sig, men om det fungerar för dig så kör på!

    :up:

    #128929

    Jasså säger du det coachen :P då måste jag ha missuppfattat alla studier som visar att ca 80% sveriges befolkning lider av magnesiumbrist

    #128930
    beachsnygg wrote:
    Jasså säger du det coachen :P då måste jag ha missuppfattat alla studier som visar att ca 80% sveriges befolkning lider av magnesiumbrist

    Länka till någon vettig studie som visar på skillnaden i återhämtning mellan utövare som fått magnesiumtillskott och dom som inte fått det, så får jag läsa ikapp.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.