Att träna hungrig

Home Forums Allmänt om gymträning Att träna hungrig

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70601
    #544685

    Brukar på Onsdagar träna gym på förmiddan åsen innebandy på kvällen..blev förra innebandyträningen hungrig när det var ca 20 min kvar av träningen..är det dumt att träna konditions sporter eller styrketräning när magen vill ha mat? bryter man ned på musklerna eller vad händer?:|

    #544686
    malawiglenn wrote:
    Hunger och katabolism har nästan ingen korrelation… du kan ju äta typ bara socker och bli mätt men musklerna får inga aminosyror för det…

    okej, men fick inget riktigt svar på min fråga..;)

    #544687

    Alltså när du e hungrig så bryter du ned muskler för kroppen tar från musklerna. Men den kommer inte att bryta ner mer för att du tränar hungrig.

    #544688

    Eddie Vedder?

    #544689
    Silverback wrote:
    Eddie Vedder?

    eddie vedder?

    #544690
    PatrikBergman wrote:
    eddie vedder?

    Sångaren i Pearl Jam, världens bästa grupp och min gud.

    On topic: Det korrekta svaret kom i inlägg #2. Givetvis är inte hunger ett mått på muskelnedbrytning.

    #544691

    Aa ett jävligt bra band, Alive och Even flow är bäst. Nu fick ni er en gratis musik lektion

    #544692

    Problemet med att vara hungrig under träning är oftast att man presterar sämre när man egentligen vill äta istället för att träna.

    #544693

    Du kan som sagt ta 2 kapslar med aminosyror och en proteindrink så har musklerna fått sitt..MEN är man fortfarande vrålhungrig så kan iaf inte jag träna och ge 100%.
    Är jag super hungrig mår jag illa ,blir yr och kan inte alls konsentrera mig och hela träningen går förlorad.
    Jag behöver vara mätt och belåten meninte supermätt utan lagom=)

    #544694

    Att prestera sämre av hunger är bara gnäll, går alldeles utmärkt att träna hungrig. Dock inte så hungrig som Blobas beskriver med yrsel och illamående.
    Själv har jag provat det mesta genom åren, men att träna på full mage är överlägset det sämsta. Som jag gör nu äter jag frukost 14:30, tar xtend och eaa runt 17:00 och tränar direkt efter. Dom dagar jag tränar 1-2 timmar efter uppvaknade tar jag bara extend och eaa innan passet. Går utmärkt

    #544695

    Har aldrig klarat av att träna hungrig, heller inte proppmätt.
    Hunger påverkar oss alla så olika att man måste prova själv och se hur man reagerar.

    #544696

    Jag föredrar att träna på tom mage, tidigast ca 3h efter en måltid.. Gillar att träna på förmiddagen och då har jag inte ätit på ca 14h. Extend gör susen och jag gör fortfarande styrkeökningar..

    #544697
    malawiglenn wrote:
    Body forums kost- och träningsgud, det han inte kan är inte värt att kunna.

    haha, vet mycket väl att han är aktiv här på forumet och väldigt kunnig:D Men träningsgud?;)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.