Bänkpress Kritik!!!

Home Forums Allmänt om gymträning Bänkpress Kritik!!!

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #51205
    #123461

    Har lite frågor angående bänkpress.

    Nu är det så att jag tränar solo tråkigt men sant, så man vill ju göra det bästa av situationen.

    När jag kör bänkpress så brukar jag använda mig av smithmaskinen pga 2saker, 1 jag kan lägga på mer vikter och våga å öka vikten på stången genom att använda spärrarna som finns på sidorna av smithen. 2 att jag lyfter rakt ej vingligt eller snett som lätt händer i fri bänkpress att man lyfter lite snett samt att man vågar inte lägga på så mycket vikt pga att man inte har någon säkerhet om man nu inte skulle orka lyfta upp igen.

    Så nu undrar jag hyr mycket sämre är det att göra bänkpress i smith vs fri bänkpress??

    Och en likadan fråga angående millitärpress i smith sittande framför huve vs millitär press med stång?

    Hoppas nu på mycket svar och tips:emo-thumb

    #123462

    Det beror på vad du vill ha ifrån bänkpressen, styrka, stora muskler, ett resultat att skryta om? Att träna byggning funkar nog alldeles utmärkt i smithen.

    Däremot så tycker jag inte du borde köra militärpress i smithen då det har ett rykte om sig att skrota axlar på folk

    #123463

    Tack för dina svar;) Tycker bänkpress är grymt roligt å köra, försöker oftast att öka varjegång ja kör bänkpress:D

    Angående millitärpress i smith så brukade ja köra bakom huve först men kände av axlarna efter ett tags träning, men har nu bytt till framför huve å känns mycket bättre inge känningar i axlarna längre:emo-thumb

    #123464

    Skulle nog vilja påstå att bänk i smith är farligare än fri bänk. Hittills bara hört talas om folk som dött i fri bänk tack vare byggargrepp (och då får man skylla sig själv), men däremot så är det folk i närliggande städer osv redan som dött av smithbänk

    #123465

    Ja fastna i en smith vill man ju inte göra, dock brukar det ju finnas spärrar så stången stannar där man sätter spärrarna. Men jag tror inte det är så hälsosamt att köra rak bänkpress i smith, man är ju helt låst i utförandet.

    Sen ska man ju kanske inte köra vanlig bänk tyngre än att man klarar av det utan risk för att dö ;-)

    #123466

    jag tränar själv och tycker det är svårt att pusha som man kan göra om man har en som hjälper en och kan hjälpa till om man når fail i fribänk.

    dock så är man låst i smithmaskinen men om det är någon avgörande faktor låter jag någon annan svara på.

    #123467

    Ytterst sällan som man är helt ensam på gymmet ( alla fall där jag kör) bara be någon random att safe’a :)
    på tal om att fastna i bänkpressen så var jag med om en rolig variant, en snubbe låg och pressa med hyffsad vikt och räknade högt för sig själv ( inte på svenska ) efter ett tag tyckte jag att han upprepade samma sak om och om igen så tittade till snett bakåt, visade sig att när jag lyssnade närmare så sa han ”hjälp hjälp hjälp” o där ligger han och tar i som svinet med stången närmare hallsen än bröllat, nog med ot. själv brukar jag som sagt fråga någon random om dom har lust att hjälpa mig 20sek :)

    #123468

    Jag har samma problem dock har jag inte lyxen att ha en smith maskin på jobbet hehe, bara fri bänk. Tur jag är svagare än en 14 årig skolflicka i bänk (85kg) och kan rulla av skiten i värsta fall Brukar maxxa nån gång då och då ifall någon råkar träna på samma tider som jag :)

    #123469

    Jag tycker det är avsevärt sämre. Kan faktiskt inte se någon fördel i att köra i smithen. Vill du bli stark i bänkpress skall du såklart träna bänk och ingen smith

    #123470

    Heh. Fastna i en smith var bland det första jag gjorde i ett gym. Har inte kunnat bänka sen dess, nått i ryggen pajade.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.