Behöver lite hjälp!

Home Forums Allmänt om gymträning Behöver lite hjälp!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #656603

    Tjenare, köpt årskort på gymmet igen. Är 17 år, 182cm och väger 65kg!
    Jag är väldigt smal och vad jag vill är att gå upp i vikt , mer muskelmassa självklart! Men inget överdrivet body builder paket.

    Kommer träna 4 ggr i veckan, och upplägget blir följande:

    Mån – Ben
    Tis – Rygg/Mage
    Ons – Bröst/Axlar
    Tors – Biceps/Triceps, Mage

    Kommer självklart träna flitigt men jag vill gärna ha lite övningar. Helst ett helt program/schema.
    Vad ska jag äta för kosttilskott ? Räcker gainer elr måste jag slänga i mig massa kreatin osv?

    Kommer fokusera mest på överkroppen, då det är den som är liten.
    Hjälp snälla!

    #77408
    #656604

    Gainer blir utmärkt, Träna även benen lika hårt som överkroppen för de hjälper även din övriga kropp till återhämtning och återuppbyggnad.:)

    #656605

    Spontant skulle jag nog byta plats på ryggpasset med bröst/axelpasset då det kan bli jobbigt med rygg efter ben. Om du inte kör ben lätt, det känner du själv.

    Ät MAT i stora kvantiteter, drick kalorier (Gainer tycker jag absolut att du kan hälla i dig). Apropå övningar tycker jag att denna övningsbank är kanon: [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071]

    #656606

    och här finner du utmärkta nybörjar program :)

    Annars så det jag hade gjort med ditt schema är följande;

    Mån – Rygg
    Tis – Ben/Mage
    Ons – Bröst/Axlar
    Tors – Biceps/Triceps, (Mage)

    #656607

    Mån – Rygg
    Tis – Bröst, Axlar
    Ons – Ben, Mage
    Tors – Armar

    Kan ju också vara ett alternativ.

    #656608
    rohel99a wrote:
    Tjenare, köpt årskort på gymmet igen. Är 17 år, 182cm och väger 65kg!
    Jag är väldigt smal och vad jag vill är att gå upp i vikt , mer muskelmassa självklart! Men inget överdrivet body builder paket.

    Kommer träna 4 ggr i veckan, och upplägget blir följande:

    Mån – Ben
    Tis – Rygg/Mage
    Ons – Bröst/Axlar
    Tors – Biceps/Triceps, Mage

    Kommer självklart träna flitigt men jag vill gärna ha lite övningar. Helst ett helt program/schema.
    Vad ska jag äta för kosttilskott ? Räcker gainer elr måste jag slänga i mig massa kreatin osv?

    Kommer fokusera mest på överkroppen, då det är den som är liten.
    Hjälp snälla!

    Vill du packa på dig muskelmassa så har jag följande råd: helkroppspass 2 gånger i veckan. Övningar: Marklyft, knäböj, chins och bänkpress. Däremellan: ät och sov.

    Funkar för dej också. Glöm allt vad splitprogram och isoleringsövningar heter.

    #656609
    Bashful_Bob wrote:
    Vill du packa på dig muskelmassa så har jag följande råd: helkroppspass 2 gånger i veckan. Övningar: Marklyft, knäböj, chins och bänkpress. Däremellan: ät och sov.

    Funkar för dej också. Glöm allt vad splitprogram och isoleringsövningar heter.

    +1000
    finns nästan bara fördelar med helkroppspass, gör inte bara dom klassiska helkropps misstagen och köra 30 sets+, leka i maskinerna, vara i gymmet hur länge som helst osv

    #656610

    Shit, vad mycket svar tack så mycket för allt?
    Så ni menar att jag ska köra helkroppspass?
    Hur ska jag få med alla muskelgrupper under ett pass ? Lär ta väldigt lång tid, eller blir det bara 1 övning per muskel?

    Ett par frågor till:
    3 Set
    15,10,8
    Vila 2 minuter mellan övningar samt 1 minut mellan set.

    Låter det bra?

    Edit: Angående helkroppspasset, ska jag bara köra det 2 ggr i veckan med 5 övningar per gympass? Om jag fattat allt rätt.

    #656611

    Knäböj/marklyft/frontböj
    bänkpress/hantelpress/dips
    valfri roddövning

    där har du ditt/dina helkroppspass, lägger du till mer övningar ger det bara marginal effekt på totala muskelökningen och sliter onödigt mycket. frekvens, volym och intensitet är något du själv får testa dig fram till då alla har olika återhämtningsförmåga

    #656612

    Jag tycker inte att du ska köra helkroppspass… Dela det i sånnafall i 2 split där du kör tex underkropp/mage och biceps på ena dagen och rygg/triceps och axlar den andra.

    #656613
    CVN wrote:
    Jag tycker inte att du ska köra helkroppspass… Dela det i sånnafall i 2 split där du kör tex underkropp/mage och biceps på ena dagen och rygg/triceps och axlar den andra.

    och vad spelar det för roll vad du tycker? fakta är fakta, helkroppspass är bättre för nybörjare. en nybörjare har väldig dålig teknik, ineffektivt nervsystem, dålig kordination osv och hkp är bäst för att förbättra dom sakerna pga hög frekvens, största basövningarna, lägre volym och en del andra saker

    #656614
    50cent wrote:
    Knäböj/marklyft/frontböj
    bänkpress/hantelpress/dips
    valfri roddövning

    där har du ditt/dina helkroppspass, lägger du till mer övningar ger det bara marginal effekt på totala muskelökningen och sliter onödigt mycket. frekvens, volym och intensitet är något du själv får testa dig fram till då alla har olika återhämtningsförmåga

    Låter lite konstigt, i vilka övningar får man med mycket biceps,mage, skuldrer ? :what::emo-thumb

    #656615

    Okej, nu till kost. Är Kreatin nått att ha?

    #656616
    rohel99a wrote:
    Okej, nu till kost. Är Kreatin nått att ha?

    Bestämt tid med han som äger gymmet, på fredag ska jag prata lite med han och så ska han hjälpa mig lite med det mesta hoppas jag. Jag återkommer efter om det är okej?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.