Behöver lite hjälp med mitt ”gymschema”

Home Forums Allmänt om gymträning Behöver lite hjälp med mitt ”gymschema”

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #67043
    #472995

    Har precis börjat ta tag i mitt liv och varför inte börja träna så man ser någorlunda frisk och hälsosam ut :P Skulle behöva lite kommentarer på mitt schema vad ni tycker om det osv, hittade det någonstans kommer dock ej ihåg var så cred till den som har gjort det från början :D Har även lagt upp en träningsjournal som ni hemskt gärna får kommentera! Lägger upp schemat här så kan vi försöka göra det bästa av det, hade varit väldigt tacksam!

    Mån: Bröst Biceps (detta ger ”sekundär” stimulans av axlar triceps)
    Bröst – Rak bänkpress/Hantlar 2 uppvärmingsset, 3 set.
    Sne bänkpress/Hantlar 4 set
    Flyes 3 set
    Cablecross 3 set.
    Biceps – Bicepscurl 1 uppvärmningsset (redan lite uppvärmd sedan bröst), 3 set
    Hammercurl 3 set
    Koncentrationscurl 3 set

    Tis: Fram och baksida Ben vader (raka mark ger ”sekundär” stimulans av rygg)
    Ben – Knäböj 2-3 uppvärmingsset, 3-4 set
    Benpress 3 set
    Benspark framsida 3 set
    Benspark bak 3 set
    Vader – Sittande vadpress 3 set
    Vader i benpressen 3 set

    Tors: Axlar Triceps (detta ger ”sekundär” stimulans av bröst)
    Axlar – Militärpress 2 uppvärmningsset, 3set
    Axelpress 3 set
    Sittande hantellyft framifrån 3 set
    Stående hantellyft åt sidan 3 set
    Triceps – Liggande tricepspress 3 set
    Pushdowns 3 set
    Kick-backs 3 set
    Smal bänkpress 3 set

    Fre: Rygg Mage(marklyft ger ”sekundär” stimulans på ben, biceps stimuleras också)
    Rygg – Skivstångsrodd 2 uppvärmning, 3 set
    Latsdrag med omvänd fattning och ca 10-20 cm mellan 3 set
    Latsdrag V-handtag 3 set
    Sittande kabelrodd med V-handtag 3 set
    Hypersträck 3 set med Vikt
    Stående framåtböjda hantellyft 3 set
    Sen sittande i maskin Baksida axlar 3 set
    Mage – Kabel Crunch, Side bend med hantlar,magmaskinen,god morgon

    #472996

    Det står marklyft ger sekundär stimulans… men sedan har du inte skrivit in marklyft i schemat?

    Ser bra ut annars bara tuta och köra!

    #472997
    palmertz77 wrote:
    Det står marklyft ger sekundär stimulans… men sedan har du inte skrivit in marklyft i schemat?

    Ser bra ut annars bara tuta och köra!

    Oj där blev det en liten miss kör marklyft först på passet rygg/mage! :) Hur ofta (om det äns behövs) ska man byta schema? Eller räcker det att jag kör tungt (3-5reps per set) en vecka sen lite lättare (6-10 reps) veckan därpå?

    #472998

    Det är inget måste att byta schema varje vecka, trivs du med schemat och får resultat finns det ingen anledning att byta schema!

    #472999
    johanneshhh wrote:
    Exakt. Får man resultat så finns det väl ingen anledning! Det gäller väl att hålla det på lagom nivå, själv byter jag ibland för att det är roligt och att känna lite träningsvärk igen.

    /Senior Member, hoho! :D

    Det låter ju bra, dock har jag testat att ta eaa innan träning och får nästan aldrig träningsverk då, kan det stämma? :P

    #473000

    Tack för tipsen Jimmy! Vill bara påpeka att jag ”softar” på onsdag så det är 3 dygn mellan bröst/biceps och mitt rygg pass! Om ni tipsar om nya övningar får ni hemskt gärna länka till utförandet! Är helt grön på gymmet :P

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.