Behöver nytt träningschema.

Home Forums Allmänt om gymträning Behöver nytt träningschema.

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #49446
    #119463

    Hej!

    Är 16 år, fyller 17 iår och väger 65 kg. Har gymmat några månader nu till och från och kört lite blandat på gymmet. Har kört måndag(bröst & axlar) & onsdag(biceps,triceps) & fredag(mage,ben). Har inte följt schemat exakt, några veckor har jag bara kört en gång typ. Men från och nu med skall jag följa ett schema och gymma 3-4 dagar i veckan. Har skaffat Whey-80 1kg, som jag kan ta efter träning.

    Jag har tillgång till ett stort gym(sportlife), och kan träna dessa dagar – Tisdag,Onsdagar,Torsdagar,Fredagar. Jag skulle helst/mest vilja träna överkroppen, så den ser bra ut innan sommaren.

    Så skulle uppskatta ett schema som är riktigt bra och som jag kan följa från och med nu fram till sommaren. Uppvärmning fixar jag själv. Skulle gärna uppskatta att ni länkar en bild på någon maskin, då jag inte är så särskilt insatt i vad alla maskiner heter och vad det är.

    Tack på förhand!

    Mvh
    Zajtarn

    #119464

    Pass A:
    Knäböj
    Raka marklyft
    Benpress
    Benspark supersets med lårcurl
    Lårcurl
    Crunches

    Pass B:
    Bänkpress
    Skivstångsrodd
    Latsdrag
    Militärpress
    Skivstångscurls supersets med skulls.
    Skullcrushers

    5 sets och 10 reps på alla övningar och vila cirka 1 och en halv minut.

    Du kör dessa två gånger per vecka i den ordningen. Ät mycket också som sagt. Ät mer än vad du tror är mycket. Du kommer få resultat oavsett vad du kör i princip nu i början.

    Hur lång är du?

    #119465
    Nickster wrote:
    Pass A:
    Knäböj
    Raka marklyft
    Benpress
    Benspark supersets med lårcurl
    Lårcurl
    Crunches

    Pass B:
    Bänkpress
    Skivstångsrodd
    Latsdrag
    Militärpress
    Skivstångscurls supersets med skulls.
    Skullcrushers

    5 sets och 10 reps på alla övningar och vila cirka 1 och en halv minut.

    Du kör dessa två gånger per vecka i den ordningen. Ät mycket också som sagt. Ät mer än vad du tror är mycket. Du kommer få resultat oavsett vad du kör i princip nu i början.

    Hur lång är du?

    Tja!

    Kan du länka vad alla saker är? För har ingen aning om vad latsdrag,militärpress, skullcrushers etc. Är cirka 173 cm lång. Men pass A verkar mest för ben, vill helst träna överkropp. Så den ser bra ut inför beachen :)

    #119466
    Zajtarn wrote:
    Tja!

    Kan du länka vad alla saker är? För har ingen aning om vad latsdrag,militärpress, skullcrushers etc. Är cirka 173 cm lång. Men pass A verkar mest för ben, vill helst träna överkropp. Så den ser bra ut inför beachen :)

    Sök på google. Orkar inte ta fram alla övningar nu :) Kör ben också, det ser bara fult ut med en tränad överkropp men inga ben. Dessutom borde du nog satsa mer inför nästa ”beach”. Det är ju bara cirka 2 månader kvar. Blir inte nån beachkropp på det. Att bygga muskler tar tid :)

    #119467
    Nickster wrote:
    Sök på google. Orkar inte ta fram alla övningar nu :) Kör ben också, det ser bara fult ut med en tränad överkropp men inga ben. Dessutom borde du nog satsa mer inför nästa ”beach”. Det är ju bara cirka 2 månader kvar. Blir inte nån beachkropp på det. Att bygga muskler tar tid :)

    Okej tack så mycket!

    #119468
    Zajtarn wrote:
    Okej tack så mycket!

    Satsa inte bara till sommaren, för du lär bli besviken. lycka till

    #119469
    Nickster wrote:
    Satsa inte bara till sommaren, för du lär bli besviken.

    +1:emo-thumb

    [http://www.muscleandstrength.com/articles/forget-steroids-5-fullbody-workouts-for-serious-gains.html]

    Här kan du kika lite med, Där finns film och instruktioner till alla övningar.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.