Behöver råd/erfarenhet

Home Forums Allmänt om gymträning Behöver råd/erfarenhet

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #64816
    #451924

    Hej,

    Jag tränar just nu styrka/kondition på gym, och delar upp kroppen i halvkroppspass , t.ex. mage, bröst, biceps, rygg 1 dag och triceps, axlar, ben nästa. Detta kör jag cirka 4 dagar i veckan så varje muskelgrupp kan tränas 2 ggr/vecka. Men jag måste även ha in min kondition.. Därför brukar jag köra spinningcykel kondition 2 dagar per vecka, och en dag är det högintensiva intervaller cirka 20 min och nästa är det mer jämnt tempo på 50 min.
    Detta resulterar i att jag enbart får en dags vila… Är rädd att det inte ska bli bra långsiktigt. Men har hört att det inte är bra att lägga på ett konditionspass efter styrketräningen, medan vissa säger att det är det.
    Är det någon som vet om det går att lägga in ett 20 mins intervall träning efter ett ca 45 min styrkepass? och bör den andra konditionsdagen också vara intervallträning eller går det bra med jämnt tempo på längre tid iochmed det enbart är kondition den dagen?

    Eller bör jag fortsätta att köra så här som jag gör ( alltså 4 dagar styrka, 2 dagar kondition, 1 dag vila) fast se till att jag får i mig ordentligt med energi? ( dvs mat, sömn osv..)
    mvh

    #451925

    Det finns ju en identisk tråd som du redan skapat.

    Det räcker väl med en, tycker du inte?

    Tråd låst.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.