Biceps

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #66874
    #472294

    Jag har ett problem när jag tränar biceps.
    När jag kör bicepscurl med hantlar så får jag ingen riktig kontakt och blir helt skev i kroppen, men när jag kör med stång så går det mycket bättre, tyngre, striktare och rak o fin i kroppen.
    Min fråga är, klarar jag mig på att bara träna biceps med stänger eller bör jag ändå komplettera med hantlar på nåt sätt?

    #472295

    om du är ny på gymmet så kommer det av sig själv när du får bättre kontroll över kroppen. Stångcurl tycker jag är den absolut bästa för biceps och jag tror att du kommer väldigt långt på den. Kör på med stång å lägg in lite hantlar då å då så kommer det säkert med tiden.

    #472296

    kör sittandes på en bänk? kanske blir lättare då?

    #472297

    Givetvis klarar du dig utmärkt utan andra övningar för biceps, dessutom tränas biceps genom din ryggträning.

    tack för ordet / E

    #472298
    knickedicken wrote:
    Jag har ett problem när jag tränar biceps.
    När jag kör bicepscurl med hantlar så får jag ingen riktig kontakt och blir helt skev i kroppen, men när jag kör med stång så går det mycket bättre, tyngre, striktare och rak o fin i kroppen.
    Min fråga är, klarar jag mig på att bara träna biceps med stänger eller bör jag ändå komplettera med hantlar på nåt sätt?

    Du behöver komplettera med hantlar för att öva upp ensidig styrka.
    Testa att köra mindre vikt och se till att hålla formen under övningen, en spegel hjälper mycket.

    #472299

    Ja sannolikt är det för mycket vikt vid hantelövningarna. Man klarar mer vikt med stångcurl än med hantlar, alltså hanteln måste vara lite lättare än halva stångvikten.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.