Bicepsövning utan vikter.

Home Forums Allmänt om gymträning Bicepsövning utan vikter.

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71521
    #563381

    Hej. Kommer inte ha tillgång till gym på ett tag så jag undrar om det är någon som kan rekommendera en bra övning för biceps som man kan göra utan tillgång till vikter och gym? Har typ inga bra saker som jag kan lyfta heller. Har ni nå knep?

    #563382

    Chins.

    #563383
    Humle wrote:
    Hej. Kommer inte ha tillgång till gym på ett tag så jag undrar om det är någon som kan rekommendera en bra övning för biceps som man kan göra utan tillgång till vikter och gym? Har typ inga bra saker som jag kan lyfta heller. Har ni nå knep?

    Chins eller pull-ups om du har tillgång till en dörrkarm eller nåt. Kanske köpa hem en chinsstång att skruva fast i en dörröppning(enkel att sätta dit och ta bort)

    #563384
    Fabrice wrote:
    Chins eller pull-ups om du har tillgång till en dörrkarm eller nåt.

    Eller en trädgren, eller en lekpark, eller en sån där grej man brukar fästa tvättlinor i…

    #563385

    Okej, det finns inge annat man kan göra utan att ha nått att hänga i?

    #563386

    Gör bicepscurl med ena handen, håll emot med andra handen?

    Edit: Hur kan du INTE ha tillgång till vikter du kan göra bicepscurl med? Har du en påse eller väska där kan du ju fylla den med grejer, och lyfta den.

    Har du inte tillgång till någon sådan är du troligen i naturen, och där finns ju massor stenar att lyfta. ;)

    #563387

    Har du en lätt flickvän eller lillebror kan du köra biceps med honom/henne.

    #563388

    anväd handduk.

    #563389

    Erik och mackan tog fram en ”ny” produkt som går att änvända för träning av hela kroppen. De kallar den ”The stone”. Såg riktigt bra ut, funderar på att skaffa en sådan! ;)

    #563390

    Sist jag bodde på hotell ett längretag gjorde jag marklyft med en säng, och axel/armövningar med en stol. Det går att använda det mesta.

    #563391

    om man i en hall har två dörrar medca en meter emellan så kan man ställa sig i mitten. Börja med att luta dig bakåt och håll dig kvar i med sträckta armar, ryck kraftigt till så du dras fram. När du pendlar fram måste du hindra dig att falla genom att ta emot med händerna i nästa dörröppning. Pressa dig sen tillbaka och innan du fallet tar du tag för att sen börja om från början.

    press och drag övning för den hemmakära:)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.