Bli större.. & starkare.. (kost)

Home Forums Allmänt om gymträning Bli större.. & starkare.. (kost)

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #706326

    Hej! Jaa vinter är det ju nu, och julmaten är ju inte alltför långt borta..
    Vad passar bättre än att lägga på sig lite och bli lite starkare?.. :|

    Bara ett litet problem… att ligga på överskott är inget problem alls, men det sätter sig på helt fel ställen.. Direkt på magen kan man säga..
    Liksom, ”vanlig” husmanskost, skolmat, (sallad o sånt..) samt äta när man är hungrig & äta tills man blir mätt… samt att träna då förståss.. borde man komma skapligt långt med?.. Dock så vill man ju inte gå upp alltför mycket inför sommarens deff.. vartenda kilo (överskottskilo) är ju i princip onödigt..
    Skulle vilja kalla mig själv för ”fet” då man bulkar… och inte ”biffig”..
    Har länge kört enligt teorin.. ”ät allt & mycket”, ”det här tränar du bort sen…” men ja.. det händer ju liksom inte ett skit…

    Borde man inte komma långt på att äta tills man blir mätt? Och att äta normal kost?…

    Hoppas någon kan känna igen sig :|

    Skulle jättegärna vilja ha tips på lite bra ”byggarkost”

    Såhär såg ex. dagens mål ut… kl 09,00: Frukost, 1grovbröd med keso & ägg & kaviar på.. en kopp te, en banan & en clementin.

    Lunch: likadan macka som till frukost… blev nog ett äpple också..
    Mellanmål… 3st grovbröd med smör, skinka & ost på alla..
    middag: köttgryta & potatis… 2kncäkebröd med smör & ost…
    Samt att det blev lite pepparkakor, någon banan och ännu fler clementiner.. :)

    Jag är 175lång/kort c:a 70kg… 18år.

    Synpunkter?…

    Stort tack på förhand!

    Mvh

    #78898
    #706327

    Haha, att en del sätter sig på magen är ganska självklart, det får man åtgärda sen när man ska deffa:). I och för sig är jag inte kostexpert men det säger väl sig själv att det är vägen att gå.

    Bra byggarkost finns det en hel del fina recept på i kosttråden, så där rekommenderar jag att du tar dig en titt. Sen kan det inte skada att du använder en gainer om du har planer på att bulka, själv använder jag mig av ”Serious Mass”.

    #706328

    Fint, tack för tipset!.. :)
    ”Tyvärr” så tror jag inte på några tillskott, så gainer, whey, och allt vad det heter är uteslutet.

    men tack ändå! :)

    Mvh

    #706329

    alltså jag förstår din skeptiska syn till alla möjliga testoboosters osv när det gäller tillskott, kommer ju i princip 1 var dag, men vad gäller whey, gainer och kreatin osv så är ju det bara naturliga produkter och inget mirakelmedel, man ska komma ihåg att det bara är tillskott och tillskott ersätter aldrig mat men däremot kanske du kan byta ut ett mellanmål med en proteinshake och en banan/nötter eller liknande på så sätt blir det lite enklare.

    hoppas det gav något :P

    #706330

    Jaa okej okej, joo kanske det.. hemmagjord proteindrink… skulle det vara något alternativ i så fall?.. :)

    Tack för svaret!

    Mvh

    #706331

    jovisst kan du göra det om du är såpass anti till tillskott, kvarg från lidl är ju kanon att göra smoothies/shake av, sedan nån banan/bär kanske, det finns oändligt med recept på sådana i recept delen på forumet, och ät mycket bra och energirik mat.

    Lycka till

    #706332

    Ska kika runt lite då… tack tack! :)

    Mvh

    #706333

    Okej… men gröt +ägg.. ja det kanske funkar. :) Börjar ju tröttna lite på tonfisken nu… men men, ska försöka få i mig mer då.. :) hehe!

    Tack!

    #706334

    Fast om man är negativ till konstgjorda produkter så gäller det att köpa naturellt whey – annars får man i sig rätt mycket kemikalier!

    Min ”gainer” efter träning är helt enkelt naturell whey 100 + lättmjölk + banan + ev blåbär. Mixas – naturligt och gott!

    #706335

    Haha.. då måste jag bara prova.. :)
    Idag ser kosten ut såhär hittills..
    Kl 06,00 frukost; Gröt…c:a 1dl sylt & mjölk till. 1grovbröd med keso & ägg + kaviar..
    c:a kl 14:00 gröt igen.. (vart lite sugen på det :) ) 2ljusa mackor.. en av dem med keso + tonfisk, den andra keso+ägg (och kaviar förstås) 1banan & en clementin på det.

    Till middag blir det sejfilé med potatis, sallad

    Träning, sedan ev. någon banan.. ett ägg, tonfiskmacka med keso..

    Bör jag ha i mig ännu mer?..

    Ska försöka testa på alla bra tips också.. :)

    Tackar!

    Mvh

    #706336

    Hur många kalorier du får i dig är omöjligt att veta eftersom att vi inte har en aning om mängderna du äter.
    Du har heller inte skrivit ålder, kön, hur en normal dag ser ut etc.
    Detta gör det omöjligt för oss att gissa på om du ska ha i dig mer/mindre.

    #706337

    Jag tror… ska inte säga säkert, men jag har för mig att jag skrev ålder osv. i första inlägget… :)

    Men i alla fall: Kön: Kille, 18år. c:a 70kg.

    En vanlig dag… (pluggar till bilmek) så det blir ju en del stillasittande.. och en del skruva bil, men ja… sitter gör man ju ganska mycket dessvärre.
    Samt träning 3ggr/vecka dådå..
    Tilläggas ska dock att jag slutade tidigt idag, så ”missade” lunchen… där är det vanlig skolmat, med sallad och ev. en smörgås som gäller…

    Hoppas det gav lite klarhet i alla fall.. :)

    Mvh

    #706338

    Kvällsmaten då, den såg ut såhär:
    2 potatisar, sej med hollandeisesås (stavning?) en halv tomat, lite gurka & majs
    grovbröd med keso & tonfisk på. (c:a ½ burk)
    Vatten till..

    #706339

    + en muffins… :P gott :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.