Blir det för mycket träning?

Home Forums Allmänt om gymträning Blir det för mycket träning?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #64994
    #452567

    Tjenare! Ny här och har en undrar lite om jag behöver finputsa mitt schema då jag hört från några håll att det blir för mycket träning. Tänkte ni kan ju detta så lika bra att fråga:).

    Mitt schema ser ut så här :

    Måndag: Bröst/triceps/Kickboxning (1h)
    Tisdag: Biceps/rygg
    Onsdag: Ben/mage
    Torsdag: Bröst/axlar/ kickboxning (1h)
    Fredag: Biceps/triceps
    Lördag: Kickboxning (2h)
    Söndag: vila

    Är 175cm lång och väger runt 70kg.
    Så är det något pass jag måste ta bort? ev. ändra? Eller är det nå annat ni tycker ser lite konstigt ut så säg till:)

    Ha en bra kväll!

    #452568

    Vet väldigt lite om hur man kombinerar konditionsbetonade sporter med styrketräning, men kan på rak arm säga att du mer vila vore bättre. Varför inte köra två balanserade helkroppspass i veckan istället för den där sunkiga splitten du postat? Är det verkligen vettigt att köra triceps tre gånger i veckan (räknar bröst och axlar som triceps) och biceps två gånger?

    #452569

    Biceps och bröst 2 ggr i veckan och allt annat 1 gång, varför? Om du tränar på bra när du är på gymmet så kommer du bli större/starkare ändå, om du sköter mat och vila dvs.

    mån: kickboxning
    tis: rygg, biceps
    Ons: bröst, triceps, axlar
    tor: kickboxning
    Fre: Ben, mage
    lör: kickboxning
    sön: vila

    Lite bättre, men jag skulle iaf föredra en vilodag dagen efter benpasset. Det innebär dock att du måste köra 2 pass på en dag… Jag vet inte hur tuff kickboxningen är dock.
    Annars kan du köra halvkroppsprogram:

    mån: kickboxning
    tis: Underkropp+mage
    Ons: vila
    tor: kickboxning
    Fre: överkropp- ingen mage
    lör: kickboxning
    sön: vila

    Anldeningen till mage på benpasset är att det lätt blir stor skillnad i volym på de olika passen annars.

    #452570
    LbMagnus wrote:
    Tjenare! Ny här och har en undrar lite om jag behöver finputsa mitt schema då jag hört från några håll att det blir för mycket träning. Tänkte ni kan ju detta så lika bra att fråga:).

    Mitt schema ser ut så här :

    Måndag: Bröst/triceps/Kickboxning (1h)
    Tisdag: Biceps/rygg
    Onsdag: Ben/mage
    Torsdag: Bröst/axlar/ kickboxning (1h)
    Fredag: Biceps/triceps
    Lördag: Kickboxning (2h)
    Söndag: vila

    Är 175cm lång och väger runt 70kg.
    Så är det något pass jag måste ta bort? ev. ändra? Eller är det nå annat ni tycker ser lite konstigt ut så säg till:)

    Ha en bra kväll!

    Tycker du hellre ska prova att köra en 3-split, vilket du nästan gör redan eftersom du kör biceps, triceps å bröst 2 ggr vilket jag inte förstår varför;)
    Dela in kroppen i en 3split ist och kör på måndag, onsdag och fredag ist, eller kör halvkropp som någon nämnt här ovanför.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.