Blir helt slut i kroppen efter ett gympass. orsak?

Home Forums Allmänt om gymträning Blir helt slut i kroppen efter ett gympass. orsak?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #70795
    #547411

    har tränat seriöst nu i ca 6 månader.. men det senaste veckorna efter ett pass så är jag helt slut i kroppen, orkar inte göra nånting. känner mig svag som en kattunge. har inte haft nå sådana problem förut. är det en bristvara av någonting kanske? eller bevisar det bara att jag har tränat ordentligt? tar för övrigt whey 80 och krealkalyn.

    #547412

    Viloveckor is the shit :)

    #547413

    vadå är ni seriösa? hur fan ska de gå till? är ju träningsnarkoman!= :P

    #547414

    Dem syftar på att du kanske är övertränad, då kan verkligen viloveckor göra under.
    Efter den veckan kan du tillomed komma tillbaks till gymmet starkare, med mer energi osv osv.
    Att vara helt slut efter ett gympass borde aldrig vara bra under några omständigheter.

    #547415
    steffoh wrote:
    är ju träningsnarkoman!= :P

    Du sa det själv ;)

    Jag kan också känna så om jag har tränat mycket, och speciellt efter ett benpass, kan va så trött efter så jag skulle kunna somna sittandes. Men ta ett par extra vilodagar bara då om en vecka känns lång, och käka ordentligt de dagarna. Jag skulle aldrig heller kunna vila och må bra samtidigt en hel vecka….:)

    #547416

    ok då är det nog bäst att ta en vilovecka då :/ kommer bli svårt att hålla sig ifrån gymmet, men är det ok om man motionerar under den veckan eller måste man vila från all träning?

    #547417
    steffoh wrote:
    ok då är det nog bäst att ta en vilovecka då :/ kommer bli svårt att hålla sig ifrån gymmet, men är det ok om man motionerar under den veckan eller måste man vila från all träning?

    Du kan nog motionera lite endå, men inga stenhårda styrkepass.

    Skulle det dock vara jag som skulle ta en vilovecka, skulle jag vila från all träning och under den tiden äta, vila och sova riktigt bra.

    #547418

    Min bror och en kompis har haft liknande symtom. Dom gick till läkaren och kollade upp detta och fick konstaterat att de hade rent för låga sköldkörtelhormon värden, detta är relativt vanligt och du brukar få ”Levaxin” utskrivet emot detta om det nu är så som är fallet.
    Tycker du borde kolla upp det helt klart!

    #547419

    ok det blir att vila helt från styrketräningen en vecka men ändå ta några korta joggingturer, det där med sköldkörtelhormon värden får jag kolla upp om veckovilan inte hjälper. tack för alla råd :)

    #547420

    Ta en vecka av men se till att äta ordentligt. Om du känner dig rastlös kan du ju alltid ut och ta en promenad i solljuset =). Försök att få in viloveckor i system t.ex. var 8 vecka eller liknande.

    #547421
    Hazeblazer wrote:
    Min bror och en kompis har haft liknande symtom. Dom gick till läkaren och kollade upp detta och fick konstaterat att de hade rent för låga sköldkörtelhormon värden, detta är relativt vanligt och du brukar få ”Levaxin” utskrivet emot detta om det nu är så som är fallet.
    Tycker du borde kolla upp det helt klart!

    Synd bara att Levaxin funkar så #@$!! dåligt. :/

    Något annat som kan vara värt att kolla upp är uttröttade binjurar. [http://www.adrenalfatiguerecovery.com/adrenal-fatigue-symptoms.html]

    #547422

    annat värt o kolla upp är senaste datum ngn postade i tråden innan man bumpar en två år gammal tråd…

    #547423

    håller med dem flesta om viloveckorna hur ofta tränar du eftersom dét blivit såhär? jag tränar typ 3 månader i streck 5 gånger i veckan ibland 6 beror på hur ofta jag delar upp träningen men efter 3 månader är det perfect med en vilovecka så kör på bara!

    #547424

    Gammal tråd. :P

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.